طرز تهیه حشو ماهی خوشمزه و لذیذ در فر به روش جنوبی

طرز تهیه حشو

 

ماهی حشو غذا سنتی جنوبی است که بعد از پخت ماهی روی ماهی قرار می گیرد این غذا در جنوب با ماهی صبور تهیه می شود ولی بدلیل تیغ زیاد می توانید با ماهی دیگر جنوبی مثل سنگسر یا شوریده تهیه کنید اما حشو در واقع ترکیب سبزیجات مختلف و معطر است که آبادانی ها به آن حشو می گویند اما اگر شما به ماهی های جنوبی دسترسی ندارید می توانید از ماهی قزل آلا  استفاه کنید و برای ریختن مواد حشو هم می توانید ماهی را از وسط برش بزنید و در بین ماهی ریخته و یا داخل شکم ماهی بریزید و به همراه پلو میل کنید. سعی کنید در برنامه هفتگی خود ماهی را داشته باشید تا از خواص خوب آن بهرمند شوید زیرا ماهی برای رشد مواد مغذی بدن بسیار مهم است، خوردن ماهی شما را شادتر می کند، تنها منبع کافی ویتامین D ماهی می باشد. امروز در پارسی دی ماهی حشو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماهی۱ عدد
جعفری و گشنیز۱ کیلوگرم
پیاز۵ عدد
سیر۱ بوته
خرما۵ عدد
تمبر هندی۱/۲ بسته
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه حشو ماهی

مرحله اول : مرینت کردن ماهی

ماهی را خوب پاک کنید و بشورید (موقع خرید شکمش را خالی کنید و سرش را به دلخواه جدا کنید) سپس به آن نمک و آبلیمو و چند حبه سیر و فلفل سیاه بزنید و بگذارید داخل آبکش تا آب اضافی آن خارج شود این مواد گفته شده برای حشو برای ۳ عدد ماهی کافی می باشد اگر برای مقدار کمتری درست می کنید می توانید مواد را نصف کنید.

مرحله دوم : تهیه مواد حشو

ابتدا تمبر هندی را با آب ولرم بگذارید تا خیس بخورد و هم بزنید تا کاملا باز شود سپس آبکش کنید و تا دانه های تمبر هندی جدا شود آب بدست آمده از صافی را کنار بگذارید. پیاز ها را پوست بگیرید و رنده بزنید و داخل تابه با مقدار روغن تفت دهید سپس سیرهای خرد شده را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم : تهیه مواد حشو (افزودن سبزی)

پیاز و سیر که تفت داده خوردند سبزی ها را که از قبل شسته و خرد کردیم را اضافه کنید و هم بزنید سبزی ها را خوب سرخ کنید تا جایی که سبزی ها تیره شوند و از خامی خارج شوند در ادامه نمک و فلفل و ادویه ها را بزنید خوب هم بزنید.

مرحله چهارم : تهیه مواد حشود(افزودن خرما)

هسته خرما را خارج کنید و اضافه کنید خوب هم بزنید تا خرما ها نرم شوند سپس در ادامه آب تمبر هندی را اضافه کنید و هم بزنید و زیر حرارت را کم کنید تا آب اضافه مواد کشیده شود. سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم : پخت ماهی با حشو

ماهی را از وسط باز کنید و مواد حشو را روی آن بریزید سپس داخل یک ظرف مناسب قرار دهید و در فر بگذارید و در انتهای پخت روی فر را روشن کنید تا سطح ماهی برشته شود می توانید ماهی را داخل توری فلزی گذاشته و روی زغال کباب کنید و به همراه پلو میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حشو

  1. سعی کنید از ماهی یکدست استفاده کنید و زیاد درشت نباشد.
  2. به دلخواه می توانید گوجه سرخ کنید و در کنار این غذا قرار دهید.
  3. به دلخواه می توانید داخل مواد حشو کمی رب بزنید.
  4. برای مرینت کردن ماهی می توانید از ادویه های مختلف یا سس های مختلف استفاده کنید و ماهی را طعم دار کنید.
  5. به دلخواه می توانید پوست خرما را جدا کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه