طرز تهیه نان سیر و شوید خوش عطر و طعم با فر مرحله به مرحله

طرز تهیه نان سیر و شوید

 

یکی از نان های بسیار خوشمزه و پر طرفدار هستند که بیشتر به عنوان پیش غذا در کنار دیگر غذاها سرو می شوند ولی شما می توانید برای یک شام سبک آن را تهیه کنید. اما تهیه نان سیر نیاز به یک خمیر خوشمزه دارد پس ابتدا باید خمیر را آماده کنیم سپس مواد میانی و پخت را انجام دهیم شما می توانید نان سیر را داخل فر یا فر دست ساز روی گاز تهیه کنید اما تاریخچه نان سیر به قرن ۱۵ می باشد که در ایتالیا ظاهر شده و می توان آن را به روم باستان نیز نسبت داد در اروپا نان سیر یکی از محبوب ترین نان ها می باشد شما به دلخواه می توانید مقدار سیر را کم و زیاد کنید. طعم شوید در این نان بسیار خوشمزه است. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان سیر و شوید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید۳ پیمانه
خمیرمایه۱ ق چای خوری
روغن زیتون۸ ق غذا خوری
نمک۱ ق چای خوری
آب۱ پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس سیر

زرده تخم مرغ۲ عدد
سیر۵ حبه
سرکه سیب یا انگور۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
شوید خشک۱ ق غذا خوری

طرز تهیه نان سیر و شوید

مرحله اول: عمل آوری خمیر

ابتدا باید خمیرمایه را عمل بیاورید اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید و مطمئن هستید که سالم می باشد نیازی به این مرحله نیست اما اگر خمیرمایه فوری ندارید ۱/۲ پیمانه آب دستور را که ولرم کردید به همراه خمیرمایه داخل کاسه ریخته و روی آن را برای ۱۰ دقیقه بگذارید و اجازه دهید تا عمل بیاد و کف کند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

حالا برای داخل یک کاسه آب و روغن و نمک و خمیرمایه عمل آمده (یا فوری) را ریخته و هم بزنید و حالا کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر جمع شود و بتوانید آن را ورز دهید برای ورز دادن خمیر می توانید با دست آن را ۱۰۰ بار داخل یک سطح بکوبید و یا داخل همزن با تیغه خمیرزن آن را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید سپس داخل یک کاسه قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم: تهیه سس سیر

برای تهیه سس مخصوص سیر زرده ها را از سفیده جدا کنید سپس زرده را با همزن دستی خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود سپس سیر پوره شده و روغن زیتون و سرکه سیب و شوید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید سس ما آماده شده است.

مرحله چهارم: تهیه نان سیر و شوید

پف خمیر را با دست بگیرید و آن را به دو چونه تقسیم کنید سپس خمیر را داخل سینی مخصوص خود به شکل دایره یا بیضی باز کنید سپس سس را روی خمیر ریخته و لبه های خمیر را کمی بالا بیاورید حالا روی خمیر را با پنیر پیتزا بپوشانید و در فر از قبل گرم شده روی دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان سیر و شوید

  1. می توانید روی نان سیر به دلخواه کمی زیتون اسلایس شده بریزید.
  2. برای فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. بیش از اندازه به خمیر آرد نزنید که سفت شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه