طرز تهیه کیک گیلاس و بادام خیلی خوشمزه با ماست در قابلمه و فر

دستور پخت کیک گیلاس و بادام

کیک گیلاس و بادام

 

کیک گیلاس و بادام یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی این کیک خوشمزه را تهیه کنید. این کیک همان طور که مشخص است از ترکیب گیلاس و بادام تهیه می شود و می توانید به سادگی این کیک متفاوت را در خانه تهیه کنید. کیک گیلاس و بادام یکی از کیک های تابستانی و بسیار محبوب در کل دنیا می باشد که بیشتر در قالب گرد ساده تهیه می شود و این کیک با ماست تهیه می شود و بافت پوک تری خواهد داشت. شما می توانید این کیک را همانند دیگر کیک ها در فر یا در قابلمه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک گیلاس و بادام را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک گیلاس و بادام

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • گیلاس ۲ پیمانه
  • پرک بادام ۱/۴ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک گیلاس و بادام بسیار خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید و بگذارید تا هم دما شوند. برای تهیه این کیک باید از ماست چکیده تهیه کنید و ماست ترش یا شل برای این کیک مناسب نیست. آرد و بیکینگ پودر را باهم ترکیب و سه بار الک کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود، برای پخت در قابلمه باید قابلمه را چرب کنید و به روی شعله پخش کن قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و حیجم شود. حتما باید مواد خوب هم بخورد تا رنگ تخم مرغ ها روشن شود. در ادامه روغن مایع و ماست را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه مخلوط آرد تهیه شده را به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شوند و گلوله های آرد باز شوند. گیلاس ها را بشورید و با کمک یک نی یا هسته گیر مخصوص گیلاس آن را هسته گیری کنید. بادام را پرک کنید و یا از پرک آماده استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک گیلاس و بادام در قابلمه و فر

یک قابلمه گرد به فطر ۲۲ سانت یا مستطیل ۲۰*۳۰ را کمی با روغن چرب کنید و نیمی از مواد کیک را ریخته و کمی گیلاس قرار دهید و بعد مابقی مواد را ریخته و روی کیک را با گیلاس و پرک بادام کاور کنید و برای روش پخت در قابلمه نیز به همین روش عمل کنید. قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک گیلاس و بادام به روش ساده با ماست

  1. در صورت دلخواه می توانید در انتها روی کیک کمی پودر قند بپاشید.
  2. می توانید از گردو نیز استفاده کنید.
  3. کیک های میوه ی زمان بیشتری برای پخت لازم است.
طرز تهیه کیک گیلاس و بادام خیلی خوشمزه با ماست در قابلمه و فر
5 (100%) 1 votes