طرز تهیه کوفته شوید باقلا اصفهانی خوش عطر و مزه با گوشت تصویری

طرز تهیه کوفته شوید باقلا

 

یکی از انواع کوفته ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است. اصالت این کوفته برای اصفهان می باشد. اما کوفته شوید باقلا همان طور که از نام این غذا پیداست از باقلا و شوید به همراه گوشت چرخ کرده تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شما می توانید این کوفته را برای شام یا نهار تهیه کنید. شما می توانید این کوفته را با سس ساده سرو کنید و یا کمی رب گوجه فرنگی به سس بزنید و به همراه نان تازه و ترشی میل کنید. اما انی کوفته در استان کردستان با کمی تفاوت از روش پخت اصفهانی تهیه می شود. باقلا یا باقالی حاوی زیاد مقادیر ویتامین B1، B2 و پتاسیم می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته شوید باقلا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
سبزی معطر۵۰۰ گرم
برنج۱ پیمانه
باقالا۲۵۰ گرم
آرد نخودچی۲ ق غذا خوری
پیاز ۳ عدد
تخم مرغ۱ عدد
شوید خشک۲ ق غذا خوری
آلوبه مقدار لازم
پیاز داغبه مقدار لازم
زرشک۲ ق غذ خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته شوید باقلا با گوشت چرخ کرده به صورت تصویری

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید. حالا داخل قابلمه آب ریخته تا بجوش بیاید سپس برنج را به همراه کمی نمک داخل قابلمه ریخته و برای ۵ دقیقه بجوشانید و بعد آبکش کنید. باقلا را نیز داخل آب جوش به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و آبکشی کرده و کنار قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم: میکس کردن پیاز و گوشت

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل غذاساز ریخته و با گوشت و ادویه ها و کمی نمک خوب میکس کنید تا مواد منسجم شود. اگر غذاساز ندارید می توانید پیاز را رنده ریز بزنید و با گوشت خوب ورز دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سبزی معطر را که از قبل ساطوری کردید به همراه تخم مرغ به مواد اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید. در ادامه شوید خشک و آرد نخودچی را افزوده و مواد را برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا کاملا منسجم شود. یکی از عوامل وا نرفتن کوفته همین ورز دادن می باشد پس مواد را خوب با دست ورز دهید. در انتها باقالا خنک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: استراحت مواد

حالا کوفته ما آماده شده است. به اندازه یک پرتقال از مواد بردارید و کف دست پهن کنید و کمی آلو و زرشک و پیاز داغ وسط آن قرار دهید و مواد را خوب گرد کنید و داخل یک سینی قرار دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله پنجم: پخت کوفته شوید باقالی

در ادامه ۲ عدد از پیاز های باقی مانده را نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر با همراه زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس ۴ پیمانه آب جوش به مواد اضافه کنید و کوفته ها را به آرامی داخل قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید و بگذارید برای ۱ الی ۱.۵ ساعت پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوفته شوید باقلا اصفهانی مرحله به مرحله

  1. می توانید در انتهای پخت کمی آبلیموترش اضافه کنید.
  2. افزودن آلو و زرشک دلخواه و قابل حذف است.
  3. می توانید به دلخواه کمی رب به سس کوفته اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
13
دیدگاه

  • گلنوش ۲ سال پیش

    طبق دستورتون درست کردم و عالی شد. ممنون که به اشتراک گذاشتین.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نوش جان خوشحالیم که راضی بودید.

      پاسخ
      • الهام ضیایی ۱ سال پیش

        ,😞

        پاسخ
    • الهام ضیایی ۱ سال پیش

      👍

      پاسخ
  • حمیده تهرانی ۱ ماه پیش

    نام سبزیها رو لطفا بگید

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ ماه پیش

      سبزی کوفته شامل جعفری، تره، نعنا، ریحان، و پیازچه است. اگر ریحان نداشتید می توانید از گشنیز استفاده کنید. سبزی کوفته را باید دقیقا هنگام پخت از تره بار تهیه کنید تا عطر آن در کوفته بیشتر باشد.

      پاسخ