طرز تهیه کیک کنجدی دو رنگ پنبه ای و لطیف با فر و بدون فر برای عصرانه

دستور پخت کیک کنجدی دو رنگ

طرز تهیه کیک کنجدی دو رنگ

 

کیک کنجدی دو رنگ یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی تهیه می شود. کیک کنجدی دو رنگ یک کیک عصرانه می باشد که با شیر تهیه می شود و بافت بسیار نرم و پنبه ای دارد. شما می توانید این کیک را در قالب های مختلف تهیه کنید که بهتر است از قالب میان تهی استفاده کنید. کیک کنجدی دو رنگ را می توانید همانند دیگر کیک ها در فر و یا بدون فر تهیه کنید. کیک کنجدی دو رنگ بسیار ساده و هم پسند است و جزء کیک های ساده به حساب می آید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک کنجدی دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک کنجدی دو رنگ

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۲.۵ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق سوپ خوری
  • نمک ۱ پنس
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک کنجدی دو رنگ خوشمزه و ساده برای عصرانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. می توانید برای پخت بدون فر قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا تخم مرغ کرمی رنگ و حجیم شود. در ادامه باید روغن مایع و شیر و گلاب را به ترتیب اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک کنجدی دو رنگ

در ادامه مخلوط آرد تهیه شده را باید به تدریج اضافه کنید و به تدریج هم بزنید. از مواد مقداری بردارید و به آن ۱ ق چای خوری پودر کاکائو اضافه کنید تا مواد کیک دو رنگ را داشته باشید. قالب را با روغن جامد یا کره چرب کنید و کاور کنید. حدود ۴ قث غذا خوری کنجد بدون نمک و خام را داخل قالب ریخته و خوب کنجد را پخش کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک کنجدی دو رنگ

حالا نیمی از مواد ساده را داخل قالب بریزید و بعد مایه کاکائویی را بریزید و بعد مایه سفید را ریخته و قالب را در پنجره وسط فر در به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود. برای پخت در قابلمه یا تابه نیز به همین روش عمل کنید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک کنجدی دو رنگ با فر و بدون فر

  1. می توانید به دلخواه از هل یا زعفران نیز استفاده کنید.
  2. برای فر های برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. بهتز است از روغن مایع استفاده نکنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک کنجدی دو رنگ پنبه ای و لطیف با فر و بدون فر برای عصرانه
5 (100%) 1 votes