طرز تهیه نان رول گردویی نرم و خوش طعم و مزه با عطر دارچین ویژه صبحانه و عصرانه

دستور پخت نان رول گردویی

طرز تهیه نان رول گردویی

 

نان رول گردویی یکی از نان های بسیار خوشمزه و ساده و راحت است که می توانید با گردو تهیه کنید. عطر این نان بی نظیر است و زمانی که نان در فر در حال پخت است عطر دارچین و گردو کل فضای خانه را در بر می گیرد. این نان خوشمزه با خمیر مایه و مواد میانی تهیه می شود و شما می توانید به صورت رولی تک نفره تهیه و سرو کنید. نان رول گردویی یکی از رسپی بی نظیر است که شما حتی می توانید به منو کافه های خود اضافه کنید و در کنار یک لیوان قهوه یا چای سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان رول گردویی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان رول گردویی

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • شکر ۵۰ گرم معادل ۳ ق غذا خوری
  • پودر خمیر مایه ۱ ق مربا خوری
  • نمک نوک ق چای خوری
  • شیر ولرم ۱/۲ پیمانه معادل ۱۲۰ گرم
  • آرد حدود ۲ پیمانه معادل ۳۰۰ گرم

مواد لازم برای موا میانی نان گردویی

  • پودر گردو ۴ الی ۵ ق غذا خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • شکر قهوه یا سفید ۳ ق غذا خوری
  • پودر دارچین ۱/۲ ق مربا خوری

طرز تهیه نان رول گردویی نرم و لطیف با خمیر مایه در فر

مرحله اول: عمل آوری خمیر

ابتدا باید شیر ولرم را داخل کاسه ریخته و  به آن ۱ ق مربا خوری شکر و خمیر مایه را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه این مخلوط را کنار قرار دهید تا خمیر مایه عمل بیاد و کف کند. دقت کنید باید دمای شیر ولرم باشد به طوری که دست را داخل آن فرو کنید نباید بسوزد.

مرحله دوم: تهیه خمیر

داخل یک کاسه باید تخم مرغ را به همراه کره نرم شده و مابقی شکر و نمک مخلوط کنید و هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. خمیر مایه عمل آمده را اضافه کنید و هم بزنید و باید کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا خمیر جمع شود و بعد خمیر را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف شود، دقت کنید مقدار آرد تقریبی می باشد. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل کاسه چرب شده برای ۱ الی ۱.۵ ساعت استراحت دهید.

مرحله سوم: رول کردن مواد

برای تهیه مواد میانی باید کره را ذوب کنید و به همراه دیگر مواد مخلوط کنید تا خمیر بدست بیاید. خمیر را با دست مجدد ورز دهید و پف خمیر را با دست بگیرید. خمیر را روی سطح آردپاشی شده به شکل مستطیل در بیاورید و اضافه های دور خمیر را بگیرید. حالا باید مواد میانی را روی خمیر پخش کنید.

مرحله چهارم: پخت نان رول گردویی

حالا خمیر را باید رول کنید و بعد از رول کردن با کمک چاقو تیز باید به صورت یک سانت یک سانت برش بزنید. برش ها را داخل سینی چرب شده قرار دهید و به دلخواه روی نان ها را با زرده و زعفران و کمی شیر رومال کنید و نان ها را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۹۰ درجه قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان رول گردویی نرم و لطیف با دارچین

  1. برای این که نان های نرمی داشته باشید باید یک ظرف آب داخل فر قرار دهید.
  2. دمای فر بستگی به نوع آن دارد و بیش از اندازه نان ها را داخل فر قرار ندهید.
  3. بیش از اندازه آرد اضافه کردن باعث خشک شدن نان می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه نان رول گردویی نرم و خوش طعم و مزه با عطر دارچین ویژه صبحانه و عصرانه
5 (100%) 2 votes