طرز تهیه نان رمضان نارگیلی خوش عطر و مزه با بافت پنبه ای و نرم در خانه

طرز تهیه نان رمضان نارگیلی

 

نان ها در ماه رمضان بسیار پر طرفدار تر از قبل می شوند و خانم های خانه مشغول تهیه نان های مختلف برای سفره افطار هستند که نان رمضان نارگیلی یکی از این نان ها می باشد که بافت بسیار نرم و پنبه ای دارد و شما می توانید با یک خمیر فوق العاده این نان را تهیه کنید. این نان را می توانید با آرد شیرینی پزی یا فانتزی تهیه کنید که با آرد فانتزی بافت نرم تری خواهد داشت. در تهیه این نان از شیر خشک قنادی استفاده شده است که افزودن آن دلخواه است و می توانید حذف کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان رمضان نارگیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد فانتزی الک شده۳ پیمانه
شیر ولرم۱ پیمانه
نمک۱ ق چای خوری
شکر۱ ق غذا خوری
شیر خشک قنادی به دلخواه۱.۵ ق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک ق چای خوری
خمیر مایه۱/۲ ق غذا خوری
کره نرم شده یا روغن مایع۱.۵ ق غذا خوری

مواد میانی

کره نرم شده۱.۵ ق غذا خوری
شکر۲ ق غذا خوری
پودر نارگیلبه مقدار دلخواه

طرز تهیه نان رمضان نارگیلی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

برای تهیه این نان باید شیر ولرم شده را به همراه شکر، تخم مرغ، وانیل، خمیرمایه و شیر خشک قنادی داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی کمی هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه باید آرد و نمک را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کم کم اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت اول

در ادامه باید آرد را به حدی اضافه کنید که خمیر جمع شود و بعد روی سطح آرد پاشی شده خمیر را با دست خوب ورز دهید و سعی کنید چسبندگی خمیر را با ورز دادن بگیرید و حدود ۷ دقیقه خمیر را با دست ورز دهید، حالا باید کره نرم شده را به خمیر را کم کم اضافه کنید و مجدد خمیر را ورز دهید و بعد خمیر را به شکل یک چانه گرد حالت دهید و بعد خمیر را داخل کاسه چرب شده قرار دهید و به مدت ۱ ساعت زمان دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله سوم: افزودن مواد میانی

در ادامه باید از خمیر را سطح آردپاشی شده کمی ورز دهید و با وردنه با حدود نیم سانت باز کنید و دور گیری کنید تا یک مستطیل تمیز داشته باشید و از خمیر نرم شده برای مواد میانی را روی خمیر بکشید و بعد شکر و پودر نارگیل را همه جای خمیر بریزید و با استفاده از یک کاردک خمیر را در جهت عرض رول کنید و بعد از رول کردن انتهای خمیر را با دست بچسبانید که درز خمیر بسته شود و در انتها با کمک یک نخ تمیز برش بزنید و یا از یک چاقو تیز استفاده کنید و درز رول ها را نیز بهم بچسبانید.

مرحله چهارم: پخت نان رمضان نارگیلی

حالا رول ها را باید در ظرف مخصوص فر که از قبل چرب کردید قرار دهید و روی خمیر را بپوشانید و برای ۱ ساعت دیگر زمان دهید تا مجدد حجیم شود و بعد ظرف در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان ها پخته شوند و در انتها گریل را نیز روشن کنید و روی نان که طلایی شد از فر خارج کنید و همان طور که گرم است با کره روی آن را رومال کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان رمضان نارگیلی

  1. فر حتما باید از ۲۰ دقیقه قبل داغ شده باشد.
  2. بهتره المنت بالا و پایین همزمان روشن باشد اگر فر شما این قابلیت ندارد در انتها باید المنت بالا را روشن کنید.
  3. بجای پودر نارگیل می توانید از شکلات یا مربا استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه