طرز تهیه ماست و خیار یونانی مجلسی و ساده و شیک برای پذیرایی

دستور تهیه ماست و خیار یونانی

طرز تهیه ماست و خیار یونانی

 

ماست و خیار یونانی یکی از پیش غذا های بسیار خوشمزه و خوش عطر می باشد که می توانید برای یک پذایریی شیک در خانه تهیه کنید. این ماست و خیار که به نام زاتزیکی نیز معروف است تاریخچه بسیار قدیمی دارد و از زمان عثمانی این پیش غذای بسیار خوشمزه تهیه شده است. ماست و خیار یونانی در واقع یک نوع دیپ نیز می باشد زیرا می توانید با چیپس ترتیلا و انواع نان ها در کنار غذا های یا تنقلات خود سرو کنید. شما حتی می توانید این پیش غذای فوق العاده را در کنار کباب ها و غذا های گریل شده به عنوان دیپ استفاده کنید. دیپ ها با سس متفاوت هستند و در واقع برای سرو کردن آن باید غذا یا همان کباب سوخاری شده را داخل ماست و خیار یونانی بزنید و میل کنید. این ماست و خیار یونانی برای مهمانی ها گزینه خوبی می باشد و شبیه به مزه ماست و خیار خودمان می باشد با یک سری تفاوت ها که در ادامه این پست خواهید دید با چند قلم مواد می توانید یک پیش غذای جذاب و جدید تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماست و خیار یونانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماست و خیار یونانی خوشمزه

  • خیار ۵ عدد
  • ماست یونانی و چکیده ۲ پیمانه
  • ریحان چند شاخه
  • نعنا خشک ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۳ حبه
  • لیموترش تازه ۱ عدد
  • روغن زیتون ۴ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه ماست و خیار یونانی مجلسی و شیک

مرحله اول: آماده سازی خیار

ابتدا خیار ها را بشورید و با یک پوست کن آن را پوست بگیرید. سپس رنده ریز یا درشت کنید. خیار ها را داخل صافی ریخته و کمی فشار دهید تا آب اضافه خارج می شود. این کار باعث می شود ماست و خیار یونانی در حین استراحت آب نندازد.

مرحله دوم: آماده سازی مواد ماست و خیار یونانی

در ادامه ریحان را پاک کنید و بشورید و به صورت درشت یا ریز به دلخواه خرد کنید. سیر ها را پوست بگیرید و رنده یا پوره کنید. لیموترش تازه را از وسط به دو نیم کنید و با کمک آبگیر آبلیموترش را بگیرید و داخل یک کاسه بریزید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

ماست را داخل کاسه سرو ریخته و خیار را به همراه سبزی و سیر و روغن زیتون و آبلیموترش و ادویه ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد هم برود سپس سرو کنید، بهتر است موقع سرو به صورت خطی روغن زیتون روی آن بریزید و میل کنید.

نکات کلیدی در تهیه ماست و خیار یونانی شیک و متفاوت

  1. افزودن ۱ ق غذا خامه نیز طعم خوبی به این ماست می دهد.
  2. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید از پودر سیر استفاده کنید.
  3. ریحان خشک نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه