طرز تهیه سیر پلو خوشمزه و ساده با گوشت و مرغ و ماهی و سیر تازه

طرز تهیه سیر پلو

 

یکی از کته های بسیار خوشمزه می باشد که با ماهی و یا گوشت و مرغ و میگو نیز تهیه می شود. در واقع سیر عضو جدا نشدنی آشپزی ایرانی می باشد و بخصوص سیر تازه که عطر و بو غذا را چندین برابر می کند این سیر در دو فصل بهار و پاییز به بازار می آید پس حتما در این زمان بیشترین استفاده را از این سبزی پر خواص بکنید. از خواص سیر پلو تازه سبز می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، خاصیت ضد التهابی و کمک به هضم غذا، محافظت از قلب و سم زادیی بدن اشاره کرد. شما باید مانند پیازچه از تمام قسمت برگ سیر استفاده کنید و آن را برنج خود مخلوط و یک کته بی نظیر و خوش عطر را تهیه کنید. اما خوردن ماهی کنار سیر پلو یکی از خوشمزه ترین ها در نوع خودش می باشد. امروز در پارسی دی سیر پلو با ماهی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیر تازه سبز۴۰۰ گرم
برنج۲ پیمانه
ماهی دلخواه۴ برش
آبلیمو یا آب نارنج۳ ق غذا خوری
پیاز۲ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، ادویه مخصوص ماهیبه مقدار لازم

طرز تهیه پلو سیر تازه

مرحله اول: مرینت کردن ماهی

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس آبش را گرفته و آب پیاز را به همراه آبلیمو یا نارنج و زعفران داخل یک ظرف ریخته و ماهی را داخل این مواد قرار دهید و به آن تمام ادویه ها را اضافه کنید و خوب ماساژ داده و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید تا مزه دار شود.

مرحله اول: آماده سازی سیر

ابتدا سیر را مانند پیازچه تمام قسمت آن را به اندازه دلخواه خرد کنید سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و سیرها را داخل تابه کمی سرخ کنید و نمک روش بپاشید.

مرحله سوم: تهیه برگ سیر پلو

برنج را از قبل به مدت ۲ ساعت خیس کنید سپس به همراه نمک و کمی روغن روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاد در حین جوشیدن کف روی آن را گرفته وقتی نرم شد و آب آن تمام شد سیرها سرخ شده را داخل برنج ریخته و هم بزنید سپس سیر پلو را به مدت ۴۰ دقیقه دم بگذارید تا پخته شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن ماهی

ماهی ها را از مواد مرینت جدا کنید و چند دقیقه داخل آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود تا در هنگام سرخ شدن بیرون نپاشد در ادامه یک تابه را روی حرارت گذاشته و کمی داخل آن روغن ریخته تا داغ شود سپس ماهی مرینت شده را داخل روغن خوب سرخ کنید.

مرحله پنجم: تهیه سیر پلو با ماهی

وقتی سیر پلو دم کشیده داخل دیس کشیده و ماهی ها سرخ شده را کنار آن قرار داده و به همراه ترشی و یا سالاد دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سبزی پلو با سیر تازه

  1. از هر نوع ماهی که دوست دارید می توانید استفاده کنید.
  2. پیاز ها را مانده را می توانید داخل روغن سرخ کنید و به همراه سیر پلو سرو کنید.
  3. ماهی نباید بیش از اندازه داخل مواد مرینت بماند زیرا بافت خودش را از دست می دهد.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه