طرز تهیه کوکی گیلاس با طعم فوق العاده و ساده و خوشمزه گام به گام

دستور پخت کوکی گیلاس

طرز تهیه کوکی گیلاس

 

کوکی گیلاس یکی از کوکی ها می باشد که می توانید با کره و گیلاس و تکه های شکلات تهیه کنید. این کوکی بسیار خوشمزه و ساده است و طعم فوق العاده ی دارد و شما می توانید با گیلاس این کوکی را تهیه کنید. اگر به طعم و مزه کوکی ها علاقه دارید می توانید با افزودن گیلاس این کوکی را تهیه کنید. گیلاس یکی از میوه های تابستانی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد. گیلاس داری خواص زیادی است که مهم ترین آن رفع نقرس است و برای کاهش درد مفاصل و پوکی استخوان بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی گیلاس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی گیلاس

  • کره ۱۵۰ گرم
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرع ۱ عدد
  • گیلاس بدون هسته ۲۰۰ گرم
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • شکلات چیپسی ۵۰ گرم
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کوکی گیلاس خوشمزه و ساده با طعم کره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس گیلاس را بشورید و با کمک یک نی یا هسته گیر آن را بدون هسته کنید. سپس مواد را با کمک پیمانه یا ترازو اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره نرم شده را داخل کاسه ریخته و با شکر دانه ریز و وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه با همزن برقی به خوبی بزنید تا کره حجیم و کرم رنگ شود. حتما در حین هم زدن دورگیری کنید تا کره پاشیده شده به اطراف کاسه خوب هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکی گیلاس

در ادامه مخلوط آرد و بیکینگ پودر را روی مواد الک کنید و طی چند مرحله اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا آرد به خورد خمیر برود. در ادامه گیلاس ها را خرد کنید و کمی آب آن را با دست بگیرید و به همراه شکلات چیپسی نسوز به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود. مواد را داخل یک نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت کوکی گیلاس

بعد از یک ساعت روی سینی فر کاغذ روغنی یا ورقه نسوز قرار دهید و از مواد به اندازه دلخواه بردارید و در دست گرد کنید  و روی سینی با فاصله از هم قرار دهید زیرا بعد از پخت کوکی ها پهن می شود. سینی را دالخ فر قرار دهید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کوکی ها شروع به پهن شدن و پف کردن کند، سپس کوکی ها از فر خارج کنید و صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد از روی سینی جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی گیلاس خوشمزه و ساده با شکلات چیپسی

  1. می توانید این کوکی را برای ۱ هفته در ظرف دربسته نگهداری کنید.
  2. بافت این کوکی بسیار نرم و طلیف است.
  3. اگر خمیر کوکی بعد از پخت خیلی پهن شد ۳ ق آرد به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکی گیلاس با طعم فوق العاده و ساده و خوشمزه گام به گام
5 (100%) 1 votes