طرز تهیه نان زیتون ایتالیایی ساده و خوشمزه با زیتون و روغن زیتون

طرز تهیه نان زیتون

یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه ایتالیایی می باشد که در ترکیه نیز تهیه می شود. نان زیتون یک نان بسیار کامل و خوشمزه است که می توانید در تهیه آن از انواع سبزیجات معطر استفاده کنید و به شکل های مختلف آن را سرو کنید. این نان شباهت زیادی به پیتزا دارد اما با اسلایس های زیتون است. شما به دلخواه می توانید از زیتون سیاه یا سبز برای تهیه این نان خوشمزه استفاده کنید. این نان به دلیل داشتن زیتون بسیار مقوی بوده است زیرا منبع غنی از آنتی اکسیدان است و برای تقویت تولید گلبول های قرمز خون، مفید برای استخوان بندی بدن می باشد. امروز در پارسی دی نان زیتون با زیتون و روغن زیتون را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
زیتون سبز یا سیاه۱۲۵ گرم
شیر ولرم۱ پیمانه
شکر۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
خمیر مایه۱ ق غذا خوری
نمک ق چای خوری
نعنا یا پونه خشک۱ ق غذا خوری

طرز تهیه نان زیتون

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا داخل یک لیوان یا کاسه شیر ولرم را ریخته و به همراه خمیر مایه و شکر بریزید و درب ظرف را بپوشانید تا خمیر مایه عمل بیاد و کف کند حتما دمای شیر را ولرم در نظر بگیرد تا خمیر مایه عمل بیاد اگر خمیر مایه فوری استفاده می کنید نیازی به عمل آوری نیست.

مرحله دوم: تهیه خمیر

داخل یک کاسه تخم مرغ را به همراه نمک و روغن زیتون و نعنا یا پونه با چنگال دستی خوب هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود در ادامه خمیر مایه عمل آمده را به مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید سپس به تدریج شروع به اضافه کردن آرد کنید تا مانند خمیر وسط کاسه جمع شود.

مرحله سوم: استراحت خمیر

خمیر را روی میز کار بیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا لطیف و نرم شود و یا می توانید برای ۱۰۰ بار روی سطح کار بکوبید سپس خمیر را داخل یک کاسه چرب شده به مدت ۱ ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله چهارم: تهیه نان زیتون

خمیر را چونه بگیرید یا داخل یک قالب گرد یا مستطیل پهن کنید و زیتون بدون هسته را که از قبل برش زیادی روی خمیر فرو کنید سپس روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید برای نیم ساعت دیگر خمیر استراحت و پف کند.

مرحله پنجم: پخت نان زیتون

فر را از قبل گرم کنید سپس قالب نون زیتون را داخل فر به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید تا نان خوب پخته و طلایی شود و می توانید به دلخواه روی فر را روشن کنید تا سطح نان طلایی شود سپس از قالب خارج و برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه نان زیتون ایتالیایی

  1. می توانید از سبزیجات دلخواه مانند رزماری برای این نان استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید همراه زیتون از گوجه گیلاسی استفاده کنید.
  3. میزان افزودن آردها متفاوت است پس به یکباره آرد را اضافه نکنید.
  4. برای نرم شدن نان یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.
  5. با قاشق چوبی خمیر را هم بزنید.
  6. در فر برقی یا توستر دما ۲۰ درجه کمتر تنظیم شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه