طرز تهیه نان شکلات چیپسی ساده و عالی با خمیر مایه و سس کرمی

طرز تهیه نان شکلات چیپسی

 

یکی از انواع نان ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و شما می توانید برای صبحانه یا عصرانه این نان را تهیه کنید در تهیه این نان از شکلات چیپسی استفاده می شود که باعث شکلاتی شدن این نان می شود پس لازم است قبل از شروع به تهیه این نان یک بسته شکلات چیپسی تهیه کنید و اگر در دسترس ندارید خودتان به آسانی در منزل تهیه کنید و یا شکلات تخته ای را رنده ریز بزنید و در این نان استفاده کنید. تهیه نان ها بسیار دلچسب است به شرطی که خمیر را خوب ورز دهید و از خمیرمایه تازه استفاده کنید و یا قبل از تهیه نان از سالم بودن آن اطمینان کسب کنید. نان شکلات چیپسی را می توانید برای ماه مبارک رمضان نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان شکلات چیپسی با سس کرمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شیر۱/۲ پیمانه
خامه ترش۶۰ گرم
شکر۴ ق غذا خوری
خمیرمایه۱ ق غذا خوری سرخالی
نمک۱/۲ ق چای خوری
کره۸۰ گرم
دارچین۱ و ۱/۲ ق چای خوری
وانیل۱ ق چای خوری
شکلات چیپسی۱ پیمانه
آردبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس کرمی

آرد سفید۱/۴ پیمانه
آب۲.۵ الی ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه نان شکلات چیپسی

مرحله اول: آماده سازی و تهیه خامه ترش

اگر خامه ترش در دسترس دارید می توانید استفاده کنید ولی اگر ندارید به راحتی می توانید در منزل استفاده کنید برای این کار خامه صبحانه را با یک ق چ سرکه و نوک ق چ نمک ترکیب و با همزن برقی با سرعت بالا بزنید تا مانند سفیده تخم مرغ فرم بگیرد.

مرحله دوم: عمل آوری خمیرمایه

برای عمل آوری خمیرمایه شیر را گرم کنید و بگذارید تا به دمای ۵۰ درجه برسد سپس خمیرمایه را به همراه ۱ ق غذا خوری شکر داخل شیر ریخته و هم بزنید و بگذارید تا خمیرمایه عمل بیاد و کف کند این زمان ممکن است تا ۱۰ دقیقه طول بکشد.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه تخم مرغ و خامه ترش تهیه شده و دارچین و وانیل و نمک و باقی مانده شکر و خمیرمایه عمل آمده را بریزید و هم بزنید تا تخم مرغ مخلوط شود سپس شروع به اضافه کردن آرد بکنید تا حدی آرد اضافه کنید که خمیر وسط کاسه جمع و قابل ورز دادن باشد سپس کره نرم شده را نیز اضافه کنید و مجدد کمی ورز دهید در ادامه روی سطح آردپاشی به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید در انتها شکلات چیپسی را اضافه کنید و مجدد کمی ورز دهید تا نرم و لطیف شود و داخل یک کاسه قرار دهید و برای ۲ ساعت در محیط آشپزخانه استراحت دهید.

مرحله چهارم: چانه گرفتن و تهیه سس آردی

بعد از حجیم شدن نان پف آن را بگیرید و به ۱۵ چانه یک اندازه تقسیم کنید سپس چانه ها را داخل یک ظرف پیرکس یا قالب قرار دهید و روی چانه ها را بپوشانید و برای ۴۵ دقیقه مجدد استراحت دهید سپس در این مدت سس آردی را تهیه کنید. برای تهیه سس آردی، آرد و آب را داخل یک شیرجوش ریخته و سریع هم بزنید تا یک سس روان و یکدست بدست بیاد.

مرحله پنجم: پخت نان شکلات چیپسی

حالا روی چانه با چاقو یا تیغ یک بعلاوه ایجاد کنید و سس آردی را داخل قیف ریخته و روی بعلاوه ایجاد شده بریزید سپس قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا نان ها پخته شوند سپس از فر خارج و بلافاصله با عسل یا شربت بار رومال کنید و سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت نان شکلات چیپسی

  1. برای فر برقی و توستر دما روی ۱۶۰ درجه قرار دهید.
  2. می توانید قبل از اینکه نان ها را داخل فر قرار دهید با عسل رومال کنید تا خوش رنگ شوند.
  3. تهیه سس آردی دلخواه است و قابل حذف است.

همچنین ببینید  

طرز تهیه نان شکلات چیپسی ساده و عالی با خمیر مایه و سس کرمی
5 (100%) 1 votes