شیک توت فرنگی و تمشک کافی شاپی و ساده و خوشمزه در خانه + فیلم

دستور تهیه شیک توت فرنگی و تمشک

شیک توت فرنگی و تمشک ک

 

شیک توت فرنگی و تمشک یکی از انواع شیک ها یا همان میلک شیک می باشند که طعم و مزه فوق العاده ی دارد. ترکیب دو میوه توت فرنگی و تمشک که هر دو میوه ی تابستانی هستند بسیار لذت بخش و گوارا می باشد. میلک شیک ها بسیار متفاوت هستند و هر کدام طعم و مزه خودشان را دارند و یکی از نوشیدنی بسیار پر طرفدار و محبوب در همه فصل به خصوص بهار و تابستان می باشد زیرا همه باعث خنک شدن بدن و انرژی زا می باشد و به همین دلیل شاید اسم این نوشیدنی سرد را در منو بیشتر کافه ها ببنید و دوست داشته باشید آن را در خانه تهیه کنید. تهیه شیک در خانه کار راحتی می باشد و کافی است شما یک دستگاه مخلوط کن یا گوشتکوب برقی یا غذاساز داشته باشید تا بتوانید میوه های مورد نظر را میکس و پوره کنید. علاقه شدید مردم دنیا به شیک باعث شده است روی ۱۲ سپتامبر را روی جهانی میلک شیک ها نام گذاری کنند. شیک ها بیشتر در لیوان های کشیده سرو می شود که می توانید به دلخواه سر لیوان را داخل شکلات ذوب شده بزنید و با ترافل تزیین و سرو کنید. اما توت فرنگی یکی از میوه های می باشد که سرشار از ویتامین سی می باشد و همچنین تمشک و ترکیب این دو برای کسانی که کم خونی دارند گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیک توت فرنگی و تمشک کافی شاپی را به شما آموزش خواهیم داد و همراه با آن یک ویدیو آموزشی در انتها پست نیز می توانید مشاهده کیند همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیک توت فرنگی و تمشک بدون خامه

  • بستنی وانیلی ۴ اسکوپ
  • تمشک یخ زده ۱۲ عدد
  • شیر سرد ۱/۲ پیمانه
  • توت فرنگی یخ زده ۱۰ عدد
  • توت فرنگی و تمشک برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه شیک توت فرنگی و تمشک کافی شاپی با بستنی

مرحله اول: فریز کردن میوه ها

ابتدا تمشک را باید خوب بشورید. برای شستن تمشک آن را داخل آب سرد ریخته و چند دقیقه بگذارید تا بماند و خوب آبکشی کنید و این کار را ۲ بار تکرار کنید و داخل آبکش قرار دهید و توت فرنگی را نیز بعد از جدا کردن برگ سبز به همین روش بشورید. میوه ها را داخل یک ظرف دربسته قرار دهید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل مخزن گوشت کوب برقی یا غذاساز یا مخلوط کن باید میوه ها را به همراه شیر بریزید و دستگاه را روشن کنید تا خوب میکس و پوره شود. سپس بستنی وانیلی را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا شیک غلیظی بدست بیاید.

مرحله سوم: سرو شیک توت فرنگی و تمشک

برای سرو این شیک باید لیوان های بلند و شیشه را انتخاب کنید و به دلخواه می توانید کمی سس توت فرنگی داخل لیوان بریزید و شیک را بریزید و با برش میوه های مورد نظر این شیک را تزیین و خنک میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیک توت فرنگی و تمشک

  1. می توانید مقدار شیر را کم و زیاد کنید این کار باعث می شود غلظت شیک زیاد و کم شود.
  2. می توانید برای شیرین کردن از کمی عسل استفاده کنید.
  3. بهتر است شیک توت فرنگی و تمشک را بعد از تهیه سرو کنید زیرا زمان زیادی ماندگاری ندارد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه