طرز تهیه کیک سورپرایز با اسمارتیز مناسب تولد در قابلمه + فیلم

دستور پخت کیک سورپرایز با اسمارتیز

طرز تهیه کیک سورپرایز با اسمارتیز

 

کیک سورپرایز با اسمارتیز یکی از کیک های بسیار خوشمزه و تولدی می باشد که می توانید به راحتی تهیه کنید. اما قرار است این کیک را درفر تهیه نکنید و به راحتی روی گاز و داخل قابلمه تهیه کنید. برای کیک های سورپرایز نیار به یک قالب میان تهی دارید که در این پست اصلا نیازی به قالب میان تهی ندارید. شما می توانید از ویدیو انتهای پست استفاده کنید و این کیک خوشمزه را بدون فر به راحتی در قابلمه تهیه کنید. بهتر برای روی این کیک از خامه یا گاناش استفاده کنید و کیک را برش بزنید و لایه ی خامه قرار دهید و یا در انتها روی کیک را همانند عکس با اسمارتیز دلخواه کاور کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک سورپرایز با اسمارتیز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک سورپرایز با اسمارتیز

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • ماست ۲/۳ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • گلاب ۱ الی ۲ ق غذا خوری
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱.۵ ق چای خوری
  • شکلات تخته ای ۵۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
  • اسمارتیز به مقدار لازم

طرز تهیه طرز تهیه کیک سورپرایز با اسمارتیز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا گرم شود. کف و دیوراه قابلمه را چرب کنید و یک کاغذ روغنی قرار دهید، همانند ویدیو یک شیشه سس یا مربا را تمیز کنید و چرب کنید و پر سنگ کنید و وسط قابلمه قرار دهید. این کار باعث می شود  شما کیک میان تهیه داشته باشید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید. تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر به مدت ۷ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم و کشدار شود. بین کار کار دورگیری کنید تا تخم مرغ به خوبی هم بخورد، در ادامه شیر و روغن مایع و گلاب را اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه مخلوط آرد و بیکیگ پودر را باهم مخلوط کنید و به تدریج به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. قابلمه را از روی شعله پخش بردارید و مایه کیک را داخل قابلمه بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. دقت کنید شیشه سس دقیقا باید وسط کیک باشد.

مرحله چهارم: پخت کیک سورپرایز با اسمارتیز

روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید ۴۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا کیک پخته شود. سپس با خلال دندان کیک را تست کنید و اگر پخته بود روی یک سینی کیک را برگردانید، اگر کاغذ روغنی قرار دادید جدا کنید. خامه را داخل قابلمه ریخته و صبر کنید تا اطارف خامه ریز جوش بزند و شکلات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. وسط خالی کیک را با اسمارتیز پر کنید و با سس یا همان گاناش شکلاتی تهیه شده کاور کنید و میوه دلخواه قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک سورپرایز با اسمارتیز

  1. می توانید کیک را در فر نیز تهیه کنید.
  2. وقتی کیک پخت بگذارید با درب بسته برای چند دقیقه استراحت کند تا پف آن نخوابد.
  3. قطر قالب باید ۱۹ سانت باشد.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک سورپرایز با اسمارتیز مناسب تولد در قابلمه + فیلم
3 (60%) 6 votes