طرز تهیه ماهی سرخ شده خوشمزه و ساده و مجلسی به روش رستورانی

دستور پخت ماهی سرخ شده

طرز تهیه ماهی سرخ شده

 

ماهی سرخ شده یکی از روش های بسیار ساده برای تهیه ماهی می باشد که شاید پیش پا افتاده باشد ولی بسیار پر نکته و فوت و فن می باشد و برای کسانی که تازه شروع به آشپزی کردن می تواند پست مناسبی باشد. شاید شما در نگاه اول فکر کنید سرخ کردن ماهی و مرینت کردن کار ساه ی است ولی از بین بردن بوی زهم ماهی و نرم شدن آن فاکتور بسیار مهمی می باشد. شما می توانید این ماهی سرخ شده را برنج ساده و یا سبزی پلو سرو کنید. دقت کنید برای مرینت کردن ماهی مهم ترین نکته ی که می توانید همیشه برای همه ماهی در نظر داشته باشید این می باشد که مواد ماهی نباید زمان زیادی در مواد مرینت باشد زیرا ماهی بر اثر زیاد ماندن در مواد مرینت بافت خود را از دست می دهد و بهتر است ماهی را به صورت تازه تازه تهیه و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماهی سرخ شده رستورانی و مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماهی سرخ شده با برنج

  • ماهی دلخواه ۱ عدد
  • برنج ۲ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • آبلیموترش یا آب نارنج تازه ۳ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه مخصوص ماهی، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه ماهی سرخ شده در ماهیتابه و فر به روش رستورانی

مرحله اول: آماده سازی

برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید. می توانید برنج را به صورت کته یا آبکش تهیه کنید، برای تهیه برنج آبکش که مقدار نمک را بیشتر بریزید و اگر می خواهید برنج را به صورت کته تهیه کنید بهتر است برنج را با ۱ ق چای خوری نمک و مقدار آبی که ۱ بند انگشت بالاتز از سطح برنج باشد خیس کنید.

مرحله دوم: مرینت کردن ماهی

ماهی را خوب بشورید و به دلخواه می توانید سر ماهی را جدا کنید و یا از وسط فیله کنید و سرخ کنید و یا می توانید به صورت درسته این ماهی را تهیه کنید. ماهی را با نمک خوب ماساژ دهید و بعد از ۱۰ دقیقه بشورید و با دستمال خشک کنید. سپس ادویه ها را به همراه آبلیموترش یا آب نارنج و زعفران مخلوط کنید و ماهی را با این مواد آغشته کنید و بعد پیاز را خلالی کنید و به همراه سیر ورقه شده به ماهی اضافه و ظرف را برای ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد ماهی برود.

مرحله سوم: سرخ کردن ماهی در فر و ماهیتابه

بعد از ۴۰ دقیقه پیاز و سیر را از ماهی جدا کنید. ماهی را داخل آرد سفید یا سوخاری بزنید. داخل یک تابه مقداری روغن و کره ریخته و هر دو طرف ماهی را خوب سرخ کنید تا طلایی شود. برای پخت در فر نیز باید ماهی را داخل یک ظرف پیرکس قرار دهید و روی ظرف را با فویل پوشانده و در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۲ دقیقه قرار دهید و بعد فویل را برداشته تا سطح ماهی نیز گریل شود.

مرحله چهارم: تهیه ماهی سرخ شده با برنج

برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ قرار دهید و برنج را دم بگذارید و یا می توانید به صورت کته نیز تهیه کنید. پیاز و سیر مانده از مواد مرینت را داخل تابه تفت دهید تا سرخ شود و در کنار گوجه سرخ شده و لیموترش سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماهی سرخ شده رستورانی بسیار ساده

  1. بهتر است ماهی را زیاد در مواد مرینت نگهداری نکنید زیرا ماهی تلخ می شود.
  2. بهتر است از ماهی تازه استفاده کنید.
  3. می توانید بعد از سرخ شدن روی ماهی کره و زعفران بزنید.

همچنین ببینید  

از
14
دیدگاه