طرز تهیه نان شوید و پنیر خانگی و رژیمی ترکیه با خمیر مایه

طرز تهیه نان شوید

 

یکی از انواع نان ها می باشد که با شوید تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده دارد و با افزودن کمی پنیر به آن طعم آن را چندین برابر می کند و برای انواع وعده غذایی در کنار دیگر غذاها و یا برای صبحانه و عصرانه می توانید این نان شویدی خوشمزه را با پنیر تهیه کنید البته افزودن پنیر دلخواه و قابل حذف است و می توانید به صورت ساده این نان را تهیه کنید. نان شویدی در ترکیه بسیار مرسوم است شما می توانید این نان را داخل قالب قرار دهید تا به صورت قالب و یکدست پخت شود و یا می توانید مانند گیس بافت یا انواع مدل های پیچیدن نان آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی نان شوید و پنیر خانگی و رژیمی ترکیه با خمیر مایه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۲ پیمانه
آب۱ پیمانه
خمیر مایه۲ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
شوید تازهبه مقدار لازم
پنیر فتابه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه نان شوید و پنیر رژیمی با خمیر مایه

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا باید خمیرمایه را عمل بیاورید برای عمل آوری اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید نیازی نیست آن را عمل آورید آنها را مستقیم با مواد خشک مخلوط کنید اما اگر خمیرمایه شما فوری نیست ابتدا با ۱/۴ پیمانه آب ولرم خمیرمایه و شکر را مخلوط کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیرمایه عمل بیاد و کف کند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

آرد را داخل یک کاسه الک کنید سپس باقی مانده آب را که بهتر است ولرم باشد را به همراه خمیرمایه عمل آمده و روغن زیتون اضافه کنید حالا مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند حالا به مقدار دلخواه شوید تازه را پاک کرده و خوب ساطوری کنید سپس به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر نان شویدی

حالا خمیر را کمی ورز دهید تا کم کم خمیر نرم و لطیف شود می توانید خمیر را با استند میکسر ورز دهید و یا با دست به مدت ۱۰ دقیقه ورز داده تا نرم و لطیف شود سپس داخل کاسه قرار دهید و برای ۱ ساعت استراحت دهید تا حجیم شود.

مرحله چهارم: تهیه نان شوید و پنیر

حالا خمیر بدست آمده را داخل یک قالب از قبل چرب شده قرار دهید و باز کنید و روی خمیر به دلخواه کمی نمک و فلفل تازه آسیاب شده بریزید و حالا پنیر را به تکه های کوچک خرد کنید و روی خمیر قرار دهید کمی فشار دهید حالا قالب را در فری که از قبل گرم کردید برای ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان شویدی پخته و طلایی شود سپس برش بزنید و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه نان شوید و پنیر

  1. شما می توانید از هر نوع پنیر دلخواه استفاده کنید.
  2. برای زیبایی کار می توانید موقع پخش کردن خمیر روی سینی مورد نظر کمی شوید تازه روی خمیر بپاشید.
  3. آب باید دمای ولرم داشته باشد تا خمیرمایه عمل بیاد یعنی وقتی انگشت خود را داخل آن بزنید گرمای آن را احساس کنید ولی دست نسوزد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه نان شوید و پنیر خانگی و رژیمی ترکیه با خمیر مایه
3 (60%) 4 votes