طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری خوشمزه و آسان بدون گوشت

دستور پخت کوکو سیب زمینی پنیری

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری

 

کوکو سیب زمینی پنیری یکی زا انواع کوکو ها می باشد که با پنیر رنده شده یا پنیر گواد پر می شود و به دلخواه در بعضی مواقع از کمی قارچ سرخ شده نیز استفاده می شود. تنوع کوکو و کتلت ها در بین ما ایرانی ها بسیار زیاد است و به دلیل سادگی و پخت آسان بسیار محبوب می باشد شما می توانید کوکو سیب زمینی پنیری را برای شام یا نهار تهیه کنید و به همراه نان ساندویچی یا نان تازه سرو کنید. اگر شما به پنیر پیتزا علاقه دارید از طعم و مزه این کوکو بسیار خوشتان خواهد آمد مقدار افزودن پنیر بسته به سلیقه خودتان می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی پنیری

  • سیب زمینی ۶ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر سوخاری ۲ ق غذا خوری
  • پنیر رنده شده ۱۰۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه، پودر پیاز به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا ۶ عدد سیب زمینی کوچک را خوب شسته و داخل قابلمه بریزید و روی آنها آب ریخته و بگذارید تا آبپز شوند سپس از قابلمه خارج و آبکشی سرد کنید و پوست سیب زمینی را جدا کنید شما می توانید سیب زمینی را رنده بزنید و آبپز نکنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سیب زمینی های خنک شده را داخل یک کاسه ریخته و با پوره کن یا گوشتکوب له کنید سپس تخم مرغ ها را داخل یک کاسه جداگانه شکسته و با چنگال بزنید تا یکدست و از لختگی خارج شود سپس به همراه ادویه ها و پودر سوخاری به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه کوکو پنیری

حالا مواد را خوب هم بزنید تا تخم مرغ کاملا جذب سیب زمینی ها شود سپس کمی دست های خود را نمدار کنید و از مواد کوکو پنیری به اندازه دلخواه بردارید و کف دست پهن کنید سپس مقداری پنیر روی آن ریخته و حالا کوکو را جمع کنید و به آن شکل دهید.

مرحله چهارم: پخت کوکو سیب زمینی شکم پر

دقت کنید کوکو را ببندید تا درزی نداشته باشد وگرنه پنیر از آن خارج می شود حالا داخل شیر جوش مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس کوکو ها را به آرامی داخل روغن انداخته و بگذارید تا سرخ و طلایی شود و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

  1. به دلخواه می توانید موقع افزودن پنیر کمی فلفل دلمه خرد شده یا پیاز کاراملی یا قارچ سرخ شده قرار دهید.
  2. مقدار افزودن تخم مرغ ها با سیب زمینی های شما رابطه مستقیمی دارد نباید خیلی مواد سفت یا خیلی شل باشد.
  3. اگر مواد کوکو شل شد کمی آرد اضافه کنید.
  4. می توانید نصف مواد کوکو را داخل تابه پهن کنید و پنیر ریخته سپس مابقی مواد را بگذارید تا کوکو پخته شود سپس برگردانید و در انتها برش بزنید.

همچنین ببینید  

از
14
دیدگاه