طرز تهیه کوکو سیب درختی شیرین و مجلسی با فر و بدون فر

دستور پخت کوکو سیب درختی

طرز تهیه کوکو سیب درختی

 

کوکو سیب درختی یکی از کوکو های بسیار خوش عطر و مزه می باشد که طعم بسیار خوبی دارد و شاید برای شمال جالب باشد که می توانید با سیب درختی و سیب زمینی یک کوکو فوق العاده برای شام یا نهار است که می توانید با طعم جدیدی از کوکو آشنا شوید. این کوکو طعم و مزه فوق العاده دارد و می توانید آن را داخل فر یا روی تابه و به روی گاز نیز این کوکو تهیه کنید. کوکو ها از جمله غذا های بسیار راحت و ساده هستند که همراه با نان سرو می شود. این کوکو بافت پوک و تردی دارد و شما می توانید به صورت قالبی یا ساده نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو سیب درختی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب درختی

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • سیب درختی ۱ عدد
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • پودر نشاسته ۱ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • زردچوبه، فلفل سیاه، پودر هل به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب درختی خوشمزه و شیرین

مرحله اول: رنده کردن مواد

ابتدا به ازای هر ۲ عدد سیب زمینی ۱ عدد سیب باید داشته باشید. سیب زمینی را به همراه سیب پوست بگیرید و بشورید. داخل یک کاسه ابتدا سیب زمینی را به صورت درشت رنده کنید و اگر آب اضافی داشته بگیرید، سپس سیب را نیز رنده درشت کنید و آب آن را بگیرید.

مرحله دوم: تهیه مایه کوکو

در ادامه ادویه های گفته شده و کمی زعفران و دارچین و تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. سپس شکر و پودر نشاسته را اضافه کنید و هم بزنید. شما می توانید شکر را حدف کنید ولی اگر به طعم و مزه شیرین علاقه دارید طعم این کوکو را بی نظیر می کند.

مرحله سوم: پخت کوکو سیب درختی در فر

در ادامه یک ظرف پیرکس را بردارید و با کمی روغن چرب کنید ولی مایه کوکو را داخل آن بریزید و روی سطح آن را صاف کنید و حدود ۲۰ دقیقه بگذارید با دمای ۱۶۰ درجه کوکو حدود ۲۰ دقیقه پخته شود. در انتها نیز گریل را روشن کنید تا سطح آن نیز طلایی شود.

مرحله چهارم: پخت کوکو سیب درختی شیرین

برای پخت کوکو سی درختی در تابه باید کمی روغن داخل تابه ریخته و اگر می خواهید با قالب تهیه کنید باید قالب را داخل تابه قرار دهید تا داغ شود و مایه را داخل قالب بریزید و اگر می خواهید بدون قالب آن را تهیه کنید باید با قاشق داخل تابه بریزید و هر دو طرف کوکو را سرخ کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پخت کوکو سیب درختی

  1. به دلیل وجود شکر در این کوکو باید حرارت کم باشد تا ته نگیرد.
  2.  اصلا از سیب زمینی پخته استفاده نکنید.
  3. از هر ادویه معطری که دوست دارید می توانید استفاده کنید.
  4. می توانید شکر را حذف کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه