طرز تهیه کوکو هویج ساده و مجلسی بدون گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه کوکو هویج

 

یکی از انواع کوکو ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و با هویج تهیه می شود. شما می توانید این کوکو را برای شام یا نهار به همراه نان تازه سرو کنید. اگر زمان کافی برای تهیه غذا ندارید می توانید کوکو هویج را تهیه کنید و با ترشی یا سالاد سرو کنید. کوکو ها جزء دسته غذاهای فوری می باشند که زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست و با چند قلم مواد تهیه می شوند اما این کوکوها برای کودکان بالای یک سال که می توانند کوکو بخورند بسیار مناسب است زیرا کالری بالایی دارد و برای وزن دهی مناسب است اما چون جذب روغن دارد نباید در تهیه آن زیاده روی کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو هویج ساده و مجلسی بدون گوشت و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

هویج۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
سبزیجات معطر۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
آرد۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زیرهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو هویج 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید هویج ها را پوست بگیرید سپس رنده ریز بزنید و آن را داخل آبکش ریخته و فشار دهید تا اگر آب اضافی دارد خارج شود سپس داخل کاسه بریزید دقت کنید این کوکو به واسطه داشتن هویج اصلا طعم و مزه شیرینی ندارد و مانند دیگر کوکو ها می باشد زیرا از هویج خام استفاده شده است.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته اگر تخم مرغ های شما سایز ریز است می توانید ۳ عدد استفاده کنید ولی اگر درشت است ۲ عدد کافی می باشد در ادامه پیاز را رنده ریز بزنید و آبش را گرفته و اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن ادویه ها

سیر را پوره کنید و اضافه کنید حالا باید سبزیجات معطر را اضافه کنید که می توانید از کمی ترخون و ریحون خشک شده یا نعنا خشک یا تازه استفاده کنید و مواد را هم بزنید در ادامه ادویه و نمک را اضافه کرده و در انتها آرد را اضافه کنید تا مواد منسجمی بدست بیاد.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو هویج

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود می توانید برای تهیه این کوکو به دو صورت آن را سرخ کنید یا مانند کوکو سبزی همه مواد را داخل تابه پهن کنید و صبر کنید تا یک طرف مواد پخته شود سپس طرف دیگر را سرخ کرده و برش بزنید و یا می توانید با قاشق از مواد کوکو هویج برداشته و داخل روغن دانه دانه سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با نان تازه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کوکو هویج مجلسی

  1. در تهیه کوکو هویج می توانید از کمی گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از ۱ عدد سیب زمینی خام رنده شده نیز استفاده کنید.
  3. افزودن سبزیجات معطر دلخواه و قابل حذف است.
  4. اگر نیاز بود و کوکو خیلی شل بود از آرد بیشتری استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کوکو هویج ساده و مجلسی بدون گوشت و سیب زمینی
3.1 (62.67%) 15 votes