طرز تهیه کوکو کدو حلوایی خوشمزه و آسان با سیب زمینی

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی

 

یکی از کوکوهای پاییزی و زمستانی است که همزمان با آمدن کدو حلوایی تهیه می شود. کوکو کدو حلوایی بسیار خوشمزه بوده و طرز تهیه آن تقریبا مشابه کوکو های دیگر ما ایرانی ها می باشد. کوکو کدو حلوایی در عین خوشمزگی خواص زیادی دارد بطور مثال برای بینایی بسیار مفید است و به دلیل کالری کم برای لاغری نیز بسیار مفید است، کدو حلوایی بدلیل داشتن آنتی اکسیدان از بروز سرطان جلوگیری می کند. کوکو کدو حلوایی را می توانید هم با نان تازه یا برنج میل کنید و هم به عنوان یک وعده غذایی کامل به حساب می آید. اگر در خانواده شما کسی هست که طعم کدو حلوایی را دوست ندارد می توانید با تهیه این کوکو آنها را متمایل به خوردن کدو حلوایی کنید شما می توانید هم به صورت خام و هم به صورت پخته کدو حلوایی را برای کوکو آماده کنید. امروز در پارسی دی کوکو کدو حلوایی با سیب زمینی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کدو حلوایی۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۵ ق غذا خوری
پودر سوخاری۵ ق غذا خوری
سیب زمینی۱ عدد
سیر۲ حبه
نمک و فلفل سیاه و تخم گشنیر و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی با سیب زمینی

مرحله اول : آماده سازی

کدو حلوایی را پوست بگیرید و بگذارید داخل آب تا پخته شود وقتی پخته شد با گوشکوب برقی یا دست خوب بزنید تا له شود. سیب زمینی را نیز داخل آب گذاشته و اجازه دهید تا پخته شود سپس پوست را جدا کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد

پیاز را شسته و پوست بگیرید و رنده ریز بزنید آبش را گرفته و با سیر پوست گرفته شده و رنده شده مخلوط کنید سپس سیب زمینی رنده شده و پوره کدو حلوایی را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم : افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال بزنید کمی که از لختگی درآمد به مواد فوق اضافه کنید و آرد و پودر سوخاری را به همراه ادویه ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه یکدستی بدست بیاد.

مرحله چهارم : سرخ کردن کوکو کدو حلوایی

داخل تابه روغن ریخته و اجازه دهید تا داغ شود سپس با قاشق از مواد کوکو داخل روغن ریخته تا داغ شود سپس درب تابه را بگذارید تا به دلیل داشتن آب در کدو روغن نپاشد وقتی کوکو ها خودشان را گرفتند طرف دیگر آنها را نیز سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید به همین راحتی کوکو کدو حلوایی ما حاضر شد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو کدو حلوایی

  1. می توانید پنیر پیتزا نیز در این کوکو استفاده کنید.
  2. می توانید کدو حلوایی و سیب زمینی را نپخته و به صورت خام رنده کنید و کوکو را حاضر کنید.
  3. برای تهیه کوکو کدو حلوایی به شکر نیاز نیست.
  4. مواد کوکو شاید کمی شل باشند ولی وا نمی رود.
  5. حتما حرارت در حین پخت کم باشد تا کوکو ها مغز پخت شوند.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه