طرز تهیه کوکو بلغور گندم ساده و خوشمزه بدون گوشت با سیب زمینی

طرز تهیه کوکوی بلغور

 

کوکو بلغور گندم یکی از کوکو های بسیار ساده و راحت است. برای تهیه این کوکو باید از بلغور گندم استفاده کنید که بهتر است چند ساعتی خیس بخورد تا راحت تر پخته شود. بلغور گندم به طور شگفت آوری مقوی و پر خاصیت می باشد که شاید در برنامه غذایی خود کمتر به آن اهمیت دهید. بلغور گندم باعث می شود غذا بهتر هضم شود زیرا دارای مقادیر قابل توجهی فیبر است همچنین بلغور گندم باعث کاهش وزن می شود بنابراین این کوکو برای کسانی که در رژیم لاغری هستند نیز بسیار مناسب است. شما می توانید کوکو بلغور گندم را برای شام یا نهار تهیه کنید و یا به همراه پلو یا نان باگت به همراه دورچین دلخواه سرو کنید. کوکو بلغور فاقد گوشت است و برای کسانی که گیاه خوار هستند ولی لبنیات مانند تخم مرغ مصرف می کنند نیز مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو بلغور گندم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بلغور گندم ریز۱ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
آرد سفید۴ ق غذا خوری
نعنا خشک۱ ق غذا خوری
جعفری تازه خرد شده۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
سیر۳ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو بلغور گندم با سیب زمینی بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی بلغور گندم

بلغور گندم را از شب قبل یا چند ساعت قبل حتما خیس کنید. سپس داخل قابلمه ریخته و به آن مقداری آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا بلغورها کاملا پخته و نرم شوند. دقت کنید از سایز ریز بلغور گندم برای تهیه این کوکو باید استفاده کنید. بلغور را بعد از پخت آبکش کنید و بگذارید تا کاملا سرد شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد کوکو

سیب زمینی ها را که باید سایز متوسط باشند را داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شوند. سپس پوست بگیرید و صبر کنید تا خنک شوند. جعفری را ساطوری ریز خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و رنده بزنید و آب اضافی پیاز را بگیرید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد کوکو بلغور گندم

داخل یک کاسه بلغور گندم را به همراه سیب زمینی رنده شده، پیاز، سیر رنده شده، آرد، نعنا، جعفری، تخم مرغ و ادویه ها اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کوکو بدست بیاید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو بلغور گندم

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود. از مایه کوکو برداشته و در دست به آن شکل دهید، بهتر است دست های خود را کمی مرطوب کنید. کوکو را داخل روغن قرار دهید و هر دو طرف آن را سرخ کنید. در انتها کوکو ها را روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو بلغور گندم بدون گوشت

  1. می توانید از قالب فلافل زن برای تهیه این کوکو استفاده کنید.
  2. به دلخواه به مواد کوکو می توانید کمی سس گلوریا تند بزنید.
  3. می توانید از جعفری خشک نیز استفاده کنید.
  4. این کوکو بیشتر با ماست موسیر سرو می شود.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه