طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی ساده فاقد گوشت برای 4 نفر

دستور پخت کوکو سیب زمینی پاکستانی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی

 

کوکو سیب زمینی پاکستانی یکی از انواع کوکو ها می باشد که بسیار خوشمزه است و می توانید برای شام یا نهار به همراه نان تازه سرو کنید. این کوکو پاکستانی بسیار ساده است و با سیب زمینی پخته می شود. کوکو ها همیشه یکی از غذا های پر طرفدار بین ما ایرانی ها می باشد زیرا هم سریع تهیه می شود و هم طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شما می توانید این کوکو با سس فلفلی یا ترشی تند سرو کنید. اگر دوست دارید طعم های مختلف از کوکو ها را تجربه کنید کوکو پاکستانی را در لیست خود قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی تند و تیز

  • سیب زمینی ۵ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل قرمز خرد شده ۱/۴ ق چچای خوری
  • برگ گشنیز خرد شده ۲ ق غذا خوری
  • زیره سبز ۱ ق چای خوری
  • نمک، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی با سیب زمینی پخته

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بپزید. برای پخت سیب زمینی باید داخل یک قابلمه آب بریزید و سیب زمینی ها را داخل آب قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا سیب زمینی ها پخته شوند. سپس سیب زمینی ها را از آب خارج کنید و آب سرد بگیرید و پوست سیب زمینی را جدا کنید.

مرحله دوم: استراحت مواد

سیب زمینی را با کمک پوره کن له کنید و داخل یک کاسه بریزید. پیاز را پوست بگیرید و به شکل نگینی ریز خرد کنید و به سیب زمینی اضافه کنید. برگ گشنیز خرد شده را به همراه فلفل قرمز و زیره و نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را داحل کاسه شکسته و به آن کمی فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شود. داخل یک تابه روغن بریزید و صبر کنید تا گرم شود. مواد کوکو سیب زمینی را از یخچال خارج کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو پاکستانی

از مواد سیب زمینی بردارید و به شکل گرد یا بیضی به آن شکل دهید سپس کوکو را داخل مواد تخم مرغی بزنید و بعد داخل روغن داغ قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف کوکو سرخ شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و داخل دیس سرو قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو پاکستانی با زیره

  1. در رسپی اصلی این غذا از زیره تفت داده شده استفاده می شود که می توانید زیره سبز را داخل تابه کمی تفت دهید و داخل این کوکو استفاده کنید.
  2. می توانید سیب زمینی را چرخ کنید.
  3. این کوکو به صورت تند و تیز تهیه می شود و شما می توانید با ذائقه خود تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

از
15
دیدگاه

  • زهرا ۱ سال پیش

    عالی بود ، درست کردم خوشمزه و لذیذ شده بود😘🙏😍🍁🍁❤❤❤♥️♥️♥️♥️

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جون

      پاسخ