طرز تهیه لوبیا پلو بدون گوشت و مرغ [گیاهی] خوشمزه با سیب زمینی

طرز تهیه لوبیا پلو بدون گوشت

 

یکی انواع روش های تهیه لوبیا پلو خوشمزه ترین غذای ایرانی می باشد که همان طور که از نامش مشخص است در تهیه این لوبیا پلو از هیچ نوع گوشت و یا مرغی استفاده نشده است. شما به دلخواه می توانید در لوبیا پلو گیاهی و بدون گوشت از قارچ استفاده کنید و یا از سویا و یا هیچکدام. شاید شما هم جزء دسته افراد گیاه خوار یا وجترن هستید و از خوردن انواع گوشت های حیوانات که به محیط زیست آسیب می زند دوری می کنید و یا به دلیل کلسترول و یا بیماری های خاص نمی توانید گوشت مصرف کنید می توانید به راحتی این لوبیا پلو خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی لوبیا پلو بدون گوشت و مرغ با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

برنج۳ پیمانه
لوبیا سبز۲ پیمانه
هویج۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
رب۲ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۳ عدد
پیاز۱ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، دارچین، ادویه کاری، زیره سبز، ادویه پلوییاز هر کدام ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه لوبیا پلو بدون گوشت و مرغ 

مرحله اول: آماده سازی لوبیا

ابتدا سر و ته لوبیا را بزنید و به اندازه دلخواه برش بزنید سپس خوب شسته و با کمک دستگاه بخارپز و یا کمی بپزید تا کمی نرم شوند سپس آبکش کنید و بگذارید کنار در ادامه گوجه ها را شسته و رنده ریز بزنید.

مرحله دوم: تفت دادن هویج و سیب زمینی

داخل یک تابه هویج را خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سرخ و نرم شود سپس از تابه خارج و سیب زمینی ها را پوست گرفته و مکعبی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس لوبیا سبز را افزوده و کمی تفت دهید تا سرخ شود در ادامه هویج و سیب زمینی و رب را نیز اضافه کنید و کمی تفت داده تا بوی خامی رب ازبین برود سپس تمام ادویه ها و نمک را به همراه کمی زعفران بریزید و در انتها پوره گوجه را افزوده و کمی بگذارید مواد پخته و آب اضافی گوجه کشیده شود.

مرحله چهارم: تهیه لوبیا پلو بدون گوشت

در ادامه برنج را که از قبل خیس کردید روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد کف برنج را بگیرید سپس آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مورد نظر را قرار دهید و یک لایه برنج و کمی مواد میانی را بریزید و مخلوط کنید همین طور تکرار کنید تا مواد تمام شود سپس لوبیا پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید تا پخته شود در انتها به دلخواه روی مواد کمی روغن بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لوبیا پلو گیاهی

  1. می توانید به جای استفاده از سیب زمینی از قارچ استفاده کنید.
  2. می توانید فقط از گوجه پوره شده استفاده و رب را حذف کنید.
  3. به دلخواه از یک عدد فلفل دلمه نگینی شده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لوبیا پلو بدون گوشت و مرغ [گیاهی] خوشمزه با سیب زمینی
3.9 (78.57%) 14 votes