طرز تهیه کتلت شیرازی خوشمزه بدون گوشت به روش بازاری

طرز تهیه کتلت شیرازی

 

یکی از غذاهای خوشمزه کازرون و شیراز می باشد که در بازار کارزون به صورت ساندویچ فروخته می شود. کتلت شیرازی را می توانید با سیب زمینی پخته و یا گوشت تهیه کنید و بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. کتلت شیرازی باید در روغن زیاد سرخ شود ولی به خودش روغن جذب نمی کند و می توانید روغن اضافی را برای تهیه غذاهای دیگر نگهدارید. کتلت شیرازی شبیه کوکو سیب زمینی می باشد ولی حالت و فرم آن کمی متفاوت است شما می توانید کتلت شیرازی را به عنوان وعده اصلی و یا برای پیک نیک ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی کتلت شیرازی بدون گوشت به روش بازاری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۳ عدد
خمیر بین نان ساندویچی۱۳۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱/۴ پیمانه
آرد سوخاری۱ ق سوپ خوری
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت شیرازی بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا خمیر داخل نان ساندویچی را خارج کنید و یا می توانید از نان تست هم استفاده کنید فقط باید دور قهوه ای نان را بگیرید. سیب زمینی ها را شسته و بگذارید تا آبپز شوند سپس زیر آب سرد گرفته و پوست را کند و اجازه دهید تا خنک شود. پیاز را رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید.

مرحله دوم: تهیه خمیر کتلت شیرازی بازاری

داخل یک کاسه سیب زمینی ها را پوره کنید و به آن پیاز و ادویه ها، نان ساندویچی و تخم مرغ و شیر را افزوده و خوب هم بزنید تا یکدست شوند می توانید داخل غذاساز ریخته و چند پالس بزنید و یا می توانید یک بار از چرخ گوشت رد کنید سپس روی ظرف را پوشانده و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا چسبندگی خمیر کم شود.

مرحله سوم: سرخ کردن کتلت شیرازی

داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس از مواد به اندازه برداشته و در دست به شکل اشک به آن فرم دهید و وسط آن را با چاقو برش ایجاد کنید سپس داخل پودرسوخاری بغلطانید و در روغن داغ سرخ کنید سپس روی حوله یا دستمال روغن گیر ریخته و اجازه دهید تا روغن اضافی آن کشیده شود سپس به همراه نان ساندویچی این غذا را میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تهیه کتلت شیرازی بازاری

  1. این مقدار مواد حدود ۱۲ عدد کتلت به شما خواهند داد.
  2. اگر کیفیت نان ساندویچی خوب نبود می توانید از ۱ ق مربا خوری بیکینگ پودر برای پوک شدن کتلت ها استفاده کنید.
  3. کتلت شیرازی را به صورت داغ میل کنید زیرا بعد از سرد شدن و گرم کردن مجدد به روغن می افتد.
  4. سیب زمینی باید کاملا خنک شده باشد زیرا اگر داغ باشد امکان وا رفتگی وجود دارد.
  5. با حرارت متوسط سرخ کنید تا مغز پخت شود.

همچنین ببینید 

از
10
دیدگاه