طرز تهیه گراتن قارچ و سیب زمینی [گیاهی] خوشمزه و بدون گوشت در فر

گراتن قارچ

 

یکی دیگر از انواع خانواده گراتن ها می باشد که شما با مواد مختلف می توانید این گراتن ها را تهیه کنید. گراتن ها غذاهای فرانسوی ها هستند که در همان ظرف که پخته می شوند سرو می شوند و بسیار دلچسب هستند و طرز تهیه آسانی دارند، برای تهیه گراتن نباید ظرفی عمیق انتخاب کرد ارتفاع آن باید کم باشد. ریشه کلمه گراتن فرانسوی می باشد به معنی تراشیده شدن یا رنده شدن است. گراتن ها را می توانید با انواع مواد گوشتی و یا سبزیجات تهیه کرد. گراتن قارچ را می توانید با سیب زمینی یا مرغ یا ژامبون ها تهیه کنید. گراتن ها طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای دارند حتما این نوع گراتن را امتحان کنید. امروز در پارسی دی گراتن قارچ و سیب زمینی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۳ عدد
قارچ۳۰۰ گرم
کره۱ ق غذا خوری
آرد۳ ق غذا خوری
شیر۲ لیوان
خامه۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک و فلفل و پودر سیربه مقدار لازم
جعفری و یا پیازچهبه مقدار لازم

طرز تهیه گراتن قارچ و سیب زمینی

مرحله اول : آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشورید و پوست را جدا کنید و به حلقه نیم سانتی برش بزنید و بمدت ۲۰ دقیقه داخل آب سرد قرار دهید تا نشاسته اضافی آن گرفته شود و آبکش کنید، برای پخت سیب زمینی می توانید به دو روش عمل کنید یا حلقه سیب زمینی را داخل آب در حال جوش گذاشته تا نیم پز شود و یا می توانید سیب زمینی ها را کف سینی فر چیده و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و در دمای ۲۰۰ درجه تنوری کنید. هر کدام از روش ها را بسته به امکانات خود تهیه کنید.

مرحله دوم : آماده سازی قارچ

قارچ ها را خوب بشورید تا سیاهی آن ها از بین برود هیچ وقت برای شستن قارچ آنها را داخل لگن آب نگذارید زیرا تمام آب را به خودش جذب می کند، قارچ ها را اسلایس کرده و با ۱ ق غذا خوری آبلیمو تفت دهید سپس یک تابه را روی حرارت گذاشته تا داغ شود قارچ ها را با حرارت بالا تفت دهید تا آبش کشیده شود.

مرحل سوم : تهیه سس بشامل

کره را داخل تابه ریخته تا ذوب شود سپس آرد را اضافه کنید و با کره خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس به تدریج شیر را که کمی ولرم کردید به آن اضافه کنید و هم بزنید تا آرد کاملا باز شود در انتها کمی نمک و فلفل سیاه و پودر سیر به همراه خامه اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم : تهیه گراتن قارچ

ظرف مورد نظر را انتخاب کنید و کف آن را کمی چرب کنید و با قلمو مقدار سس بشامل کف ظرف بکشید سپس سیب زمینی های ورقه شده را بچینید و روی آن مقداری قارچ ریخته و در هر لایه مقداری پنیر پیتزا به همراه سس بشامل بریزید این لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شود روی مواد را با پنیر پیتزا و سس بشامل کاور کنید.

مرحله پنجم : پخت گراتن قارچ

فر را از قبل گرم کنید و ظرف گراتن را در طبقه وسط فر در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود در انتهای پخت چند دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح گراتن هم طلایی شود سپس از فر خارج کنید کمی که از حرارت افتاد روی گراتن قارچ را با پیازچه یا جعفری تزئین کنید و به همراه سس کچاب و خردل میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گراتن قارچ

  1. می توانید به مواد گوشت چرخ کرده و یا مرغ اضافه کنید.
  2. می توانید بین لایه ها مقداری پودر سیر بپاشید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه