طرز تهیه خورش لوبیا سفید بدون گوشت [گیاهی] ساده و آسان با هویج

طرز تهیه خورش لوبیا سفید بدون گوشت

 

یکی از خورشت های سنتی و گیاهی می باشد که فاقد گوشت است و برای کسانی که گیاه خوار یا وگان هستند بسیار مناسب می باشد، البته کسانی که طعم و مزه گوشت را دوست ندارند نیز می توانند این خورشت خوشمزه جذاب را تهیه کنند و به همراه یک پلو زعفرانی خوشمزه میل کنند. اما لوبیا سفید یکی از انواع حبوبات ها می باشد که شاید کمتر به اهمیت داده شود ولی سرشار از ویتامین ها و خواص های مختلف است. برای تفویت و رشد مو بسیار موثر است و همچنین برای کسانی که کم خونی دارند و در رژیم لاغری هستند گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش لوبیا سفید بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز۱ عدد
لوبیا سفید۱ پیمانه
هویج۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
آبلیموترش۱ ق غذا خوری
شیر سویا یا شیر معمولی۱ پیمانه
آرد۱/۲ ق غذا خوری
کرهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پولبیربه مقدار لازم

طرز تهیه خورش لوبیا سفید بدون گوشت 

مرحله اول: آماده سازی و پخت لوبیا

ابتدا لوبیا را از چند ساعت قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود و راحت تر پخته شود. در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید تا سبک شود. در ادامه لوبیا را به همراه پیاز کمی تفت دهید و چند لیوان آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید تا لوبیا پخته شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد و پخت سبزیجات

در ادامه هویج و سیب زمینی را پوست بگیرید به شکل مکعبی خیلی ریز خرد کنید. داخل یک تابه مقداری کره و روغن ریخته و صبر کنید تا کره ذوب شود. سیب زمینی و هویج و فلفل دلمه خرد شده را به همراه ادویه ها و کمی نمک اضافه کنید و ۱ استکان آب جوش اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید و بگذارید تا سبزیجات پخته شود.

مرحله سوم: پخت خورش لوبیا گیاهی

در ادامه وقتی سبزیجات و لوبیا سفید پخته شدن باید سبزیجات را به لوبیا سفید اضافه کنید و حالا نوبت افزودن شیر سویا می باشد. چون این غذا گیاهی است از شیر سویا استفاده شده و اگر مشکلی ندارید می توانید از شیر معمولی نیز استفاده کنید. شیر را افزوده و مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه خورشت لوبیا سفید بدون گوشت

در ادامه آرد را با کمی آب حل کنید و برای لعاب بیشتر به خورش اضافه کنید و هم بزنید. بعد از جا افتادن خورش نوبت افزودن آبلیموترش است. آبلیموترش تازه را بگیرید و به خورش اضافه کنید و بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید و با کته زعفرانی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش لوبیا سفید گیاهی فاقد گوشت

  1. دقت کنید در غذاهای دارای شیر حتما چاشنی باید در انتها اضافه شود.
  2. آرد قابل حذف است ولی لعاب خوبی به خورشت می دهد.
  3. تفت دادن لوبیا با پیاز مانع وا رفتن آن در حین پخت می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه