طرز تهیه همبرگر لوبیا قرمز و قارچ [گیاهی] خوشمزه و بدون گوشت

طرز تهیه همبرگر لوبیا قرمز

 

یکی از انواع همبرگر های گیاهی می باشد که فاقد گوشت است و بسیار خوشمزه است و طعم آن مزه بسیار خوبی دارد این غذا برای گیاه خوارن و وگان ها بسیار مناسب است زیرا از گوشت در تهیه آن استفاده نشده همچنین برای آنهایی که طعم و مزه گوشت را دوست ندارند نیز مناسب است. شاید شما فکر کنید خوردن همبرگر که گوشت ندارد خوشمزه نباشد ولی با این رسپی نظر شما عوض می شود و به راحتی یک غذای سالم و مقوی می توانید برای بچه ها تهیه کنید زیرا مزه فوق العاده ای دارد و شما می توانید این همبرگر را به همراه نان باگت یا نان مخصوص برگر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه همبرگر لوبیا قرمز و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
قارچ رنده شده۱ پیمانه
لوبیا قرمز۱ پیمانه
برگ سبر تربچه خرد شده۴ ق غذا خوری
نان تست۳ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پورد تخم گشنیزبه مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر لوبیا قرمز و قارچ بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی لوبیا قرمز

ابتدا لوبیا قرمز را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخ لوبیا قرمز گرفته شود سپس آبکش کنید و با مقداری آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا پخته و نرم شود می توانید داخل زودپز بریزید سپس آبکش کنید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله دوم: تقت دادن پیاز و قارچ

در ادامه پیاز را خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن کنجد تفت دهید تا کاراملی شود سپس سیرها را پوره کنید و به همراه پیازها تفت دهید و بعد قارچ ها را که از قبل شسته و رنده زدید اضافه کنید و کمی حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود در انتها نمک و فلفل سیاه و کمی زردچوبه بزنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه مایه همبرگر لوبیا قرمز

حالا لوبیا قرمز را با کمک گوشتکوب خوب بکوبید تا یکدست و له شود سپس مخلوط قارچ و پیاز را اضافه کنید و هم بزنید حالا برگ تربچه خرد شده را اضافه کنید سپس نصف قاشق چای خوری پودر تخم گشنیز بریزید و در ادامه نان تست پودر شده را اضافه کنید و شروع به ورز دادن مواد کنید به طوری که مواد به خوبی منسجم شود.

مرحله چهارم: تهیه همبرگر لوبیا قرمز

بعد از ورز خوردن مواد از مواد همبرگر لوبیا قرمز بردارید و در دست گرد کنید و سپس پهن کنید و داخل یک بشقاب قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید سپس با کمی روغن دلخواه آن را سرخ کنید تا طلایی و خوش رنگ شود و در ادامه به همراه کاهو و گوجه و نان سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت همبرگر لوبیا قرمز گیاهی

  1. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید از پودر سیر استفاده کنید.
  2. بهتر است برای تهیه همبرگرها از تابه گریل که روغن کمتری مصرف می کند استفاده کنید.
  3. حدود ۶ دقیقه باید مواد همبرگر لوبیا قرمز را ورز دهید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه