طرز تهیه هویج پلو گیاهی [وگن] ساده و رژیمی بدون گوشت با قارچ

طرز تهیه هویج پلو گیاهی

 

یک وعده غذایی کامل ولی با کالری پایین می باشد که می توانید زمانی که هوس پلو و غذای شیرین کردید این غذای خوشمزه را امتحان کنید. هویج پلو گیاهی برای افرادی که گیاه خوار هستند و یا افرادی که نباید از گوشت قرمز یا مرغ استفاده کنند، این غذا یک پیشنهاد ویژه برای این افراد می باشد. بعضی زمان ها لازم است که به جای گوشت قرمز یا گوشت سفید از غذاهای سبک و گیاهی استفاده شود. این غذا برای کسانی که رژیم لاغری دارند بسیار مناسب است. امروز قصد داریم طرز تهیه هویج پلو گیاهی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم

پیاز۱ عدد
قارچ۵ عدد
هویج۱ عدد بزرگ
زرشکنصف استکان
شکر۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه هویج پلو گیاهی بدون گوشت با قارچ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا برنج را بشورید و در قابلمه ای مناسب آب بریزید، در حدی که یک یک انگشت روی برنج آب داشته باشد و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا نیم پخت شود. پیاز را پوست گرفته و بشورید سپس روی تخته برش نگینی خرد کنید و کنار قرار دهید. قارچ را شسته و می توانید به تیکه های درشت یا ریز خرد کنید. هویج را شسته و با رنده ریز یا درشت رنده کنید. داخل یک استکان زعفران سابیده شده را بریزید و چند تکه یخ روی زعفران قرار دهید. زرشک را خیس کنید و بعد از صافی رد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

پیاز های نگینی خرد شده را در تابه مناسب با مقداری روغن زیتون تفت دهید تا سبک و طلایی شود.  سپس قارچ خرد شده را همراه با زردچوبه و نمک و دارچین بریزید و با حرارت زیاد تفت دهید تا آب آن کشیده شود. سپس هویج و زرشک که از صافی رد کردید را به مواد اضافه کنید و تفت دهید. دقت کنید زرشک ها نسوزند. در آخر مقداری زعفران دم کشیده را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید مواد باهم ترکیب شوند.

مرحله سوم: آماده سازی هویج پلو

زمانی که آب برنج کم شد موادی که باهم مخلوط کردید و تفت دادید را به برنج اضافه کنید و خیلی آرام از زیر برنج هم بزنید تا مواد مخلوط شود و رنگ یکدستی بگیرد. سپس بقیه زعفران را روی برنج بریزید. درب قابلمه را قرار دهید و اجازه بدید تا ۴۵ دقیقه دم ببرد. بعد از این زمان هویج پلو آماده شده است در ظرف مناسب بریزید و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت هویچ پلو گیاهی بدون گوشت با قارچ

  1. می توانید کره گیاهی در انتهای پخت روی پلو بریزید.
  2. هویج ها را ۱۰ دقیقه تفت دهید تا از خامی خارج شود.
  3. با توجه به ذائقه می توانید مقدار شکر را کم یا زیاد کنید.
  4. می توانید بعد از هم زدن مواد با برنج مقداری دارچین روی برنج بریزید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه