طرز تهیه بستنی سوخاری خانگی حرفه ای با کورن فلکس و بیسکویت

بستنی سوخاری

 

شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد ولی یکی از خوشمزه ترین دسر های دنیا می باشد. اولین بار در نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال ۱۸۹۳ جایی که ساندا بستنی نیز اختراع شد ابداع شد اگرچه در سال ۱۸۹۴ اختراع بستنی سوخاری به یک شرکت در فیلادلفیا برمی گردد و برای ابداع این بستنی به این شرکت اعتبار داده شده است و در واقع کمی در  تاریخچه بستنی سوخاری ابهامات وجود دارد. در ایلات متحده بستنی سوخاری در قسمت آسیایی بسیار پر طرفدار بود در استرالیا نیز به شدت این غذا محبوب است. در دستور آسیایی بستنی را با یک لایه تمپورا و در دستور مکزیکی با یک لایه ذرت یا آجیل خرده شده می پوشانند. اگر طرفدار بستنی هستید به شما پیشنهاد می شود بستنی سوخاری را امتحان کنید تا به لیست همیشگی شما اضافه شود. امروز در پارسی دی بستنی سوخاری خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بستنی وانیلی ( طعم دلخواه )به مقدار دلخواه
شکلات توپیبه مقدار دلخواه
 کورن فلکس۱ لیوان
بیسکویت پتی پور۱ بسته
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱ پنس
دارچین و روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه دو بستنی میوه ای خانگی خوشمزه و حرفه ای بدون ثعلب

طرز تهبه بستنی سوخاری

مرحله اول :  فریرز کردن بستنی

ابتدا کف یک کاسه کوچک ( ماست خوری ) را کیسه فریزر قرار بدهید سپس با کمک اسکوپ یک لایه داخل کاسه قرار بدهید مرکز بستنی را کمی گود کنید به دلخواه شکلاتی توپی را وسط بستنی قرار دهید و دوباره یک اسکوپ بستنی را روی آن قرار بدهید و با دست بستنی را به شکل توپی فرم دهید سپس سر کیسه فریزر را جمع کرده و بستنی توپی شکل را داخل فریزر بمدت ۱ ساعت قرار دهید تا خوب سفت شود.

مرحله دوم : پودر کردن

کورن فلکس را داخل یک کیسه زیپ کیپ ریخته و با کمک گوشکوب یا وردنه بکوبید تا پودر شوند دقت کنید لازم نیست خیلی پودر شوند برای زیبایی کار بهتر است حالت پولکی خود را حفظ کنند. بیسکویت پتی پور را نیز با کمک آسیاب و یا ریختن در کیسه و با وردنه کوبیدن پودر کنید.

مرحله سوم : سوخاری کردن بستنی

داخل یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و با مقداری وانیل خوب با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شود سپس بستنی توپی شکل را از فریزر خارج کرده ابتدا بستنی را در تخم مرغ زده سپس در پودر بیسکویت و مجدد در تخم مرغ و در انتها در کورن فلکس بغلطانید دقت کنید کاملا بستنی با پودر ها کاور شود و یک مقدار با دست فشار دهید تا کورن فلکس ها به بستنی بچسبند سپس برای نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید تا دوباره سفت شود.

مرحله چهارم : سرخ کردن

داخل یک شیر جوش روغن ریخته تا داغ شود سپس دانه دانه بستنی ها را داخل روغن داغ بمدت ۳۰ ثانیه برای هر کدام خوب سرخ می کنیم و روی آن را سس شکلاتی ریخته و میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بستنی سوخاری

  1. اگر کورن فلکس نداشتید فقط با پودر بیسکویت کاور کنید.
  2. وانیل را حذف نکنید زیرا باعث گرفته شدن بوی زهم تخم مرغ می شود.
  3. حتما وقتی در مرحله آخر بستنی ها را از فریزر درمی آورید کاملا سفت شده باشند.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه