طرز تهیه حلوا خامه ای لطیف و خوشرنگ و زعفرانی مناسب برای ماسوره و قالب

دستور پخت حلوا خامه ای

طرز تهیه حلوا خامه ای

 

حلوا خامه ای یکی از حلوا های بسیار خوشمزه می باشد که بافت بسیار نرم و لطیف دارد. شما می توانید این حلوا را به راحتی تهیه کنید. این حلوا به دلیل داشتن خامه صبحانه بسیار نرم است و مناسب برای ماسوره زدن و قالب زدن است. شما می توانید این حلوا را به راحتی داخل دیس بریزید و با ماسوره تزیین کنید. طعم و مزه این حلوا بسیار خوشمزه است و خیلی شبیه به مزه سوهان است و مطمئن باشید از طعم آن بی نهایت خوشتان خواهد آمد. این حلوا را می توانید برای مناسب های مذهبی به راحتی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا خامه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا خامه ای

  • آرد قنادی ۲۰۰ گرم معادل ۱.۵ پبمانه
  • شکر ۱۴۰ گرم معادل ۲/۳ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • خامه صبحانه ۷۵ گرم
  • روغن مایع ۹۰ میلی لیتر معادل ۱/۴ پیمانه
  • آب ۲/۳ پیمانه
  • زعفران دم کرده ۳ ق غذا خوری
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • هل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه حلوا خامه ای بسیار لطیف و خوشمزه مناسب برای ماسوره زدن

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت را تهیه کنید. برای این کار آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و صبر کنید تا دانه های شکر ذوب شود و بعد گلاب و زعفران را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید، نیازی نیست شربت غلیظ شود و فقط در حدی باشد که شکر حل شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن روغن و کره

ابتدا روغن و کره را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا کره ذوب شود. کمی که باهم مخلوط شدند نوبت اضافه کردند خامه می باشد آن را اضافه کنید و هم بزنید تا خامه گرم شود. آرد را به همراه پودر هل مخلوط کنید و چند بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله سوم: تفت دادن آرد

در ادامه آرد را به مواد خامه ای اضافه کنید و سریع هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود، بهتر است از یک کفگیر چوبی استفاده کنید و گلوله های آرد را کاملا باز کنید، حرارت را کم کنید و هم بزنید تا آرد داخل خامه و کره خوب مخلوط شود.

مرحله چهارم: افزودن زعفران

بعد از ۱۵ دقیقه که بوی خوش آرد بلندشد نوبت اضافه شربت می شود. شربت را طی دو مرحله اضافه کنید تا حلوا جمع شود. سپس حلوا را گهواره کنید و هم بزنید تا حلوا فرم بگیرید و نرم و لطیف شود. حلوا خامه ایی آماده شده است باید آن را داخل دیس بگیرید و با ماسوره دلخواه شکل بزنید و می توانید از کنجد یا پرک بادام استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا خامه ایی زعفران و خوشرنگ

  1. این حلوا را می توانید داخل قالب بریزید و سرو کنید.
  2. مخلوط کره و روغن باعث بافت نرم و لطیفی می شود.
  3. نیازی نیست برای تهیه این حلوا آرد را از قبل تفت دهید زیرا موقع سرخ شدن با روغن ها کاملا تفت می خورد و بوی خامی آن گرفته می شود.
  4. بهتر است از آرد سفید استفاده کنید تا رنگ حلوا تیره نشود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه