طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز شیک و خوشمزه برای مهمانی + فیلم

دستور پخت کاپ کیک سورپرایز

طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز

 

کاپ کیک سورپرایز یکی انواع کاپ کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه است و به صورت سورپرایز است، بدین صورت که از یک گلوله نارگیل تهیه می شود و بسیار خوشمزه و طعم فوق العاده دارد. شما می توانید این کاپ کیک خوشمزه را در طعم شکلاتی تهیه می شود برای پذیرایی و مهمانی گزینه خوبی می باشد. شما می توانید کاپ کیک را در جعبه کاپ کیک قرار دهید و برای مهمانی و یا به عنوان کادو به فرد مورد علاقه خود استفاده کنید. این کاپ کیک روش تهیه ساده ی دارد و شما می توانید به همراه یک ویدیو آموزشی که در انتهای پست آمده است آن را یاد بگیرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک سورپرایز

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • روغن ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق چای خوری
  • شیر کاکائو ۱ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سورپرایز نارگیلی

  • سفیده تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر قند ۱/۴ پیمانه
  • پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کیش اسفناج و قارچ با خامه

مرحله اول: تهیه سورپرایز نارگیلی

ابتدا باید مواد میانی داخل کاپ کیک را تهیه کنید. برای این کار سفیده تخم مرغ را بزنید تا فرم بگیرید، به طوری که ظرف را بر می گردانید سفیده از ظرف بیرون نریزید. حالا پودر نارگیل و پودر قند را به سفیده اضافه کنید و خوب ترکیب کنید تا یکدست شود. از مواد نارگیلی بردارید و دست گرد کنید و در یک سینی قرار دهید و در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

برای تهیه مایه کیک تخم مرغ و وانیل و شکر را داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. سپس روغن مایع و شیرکاکائو را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم ترکیب کنید و الک کنید تا سبک شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

در ادامه مخلوط آرد را باید به تدریح به مواد کاپ کیک اضافه کنید. بهتر است آرد را روی مواد کاپ کیک الک کنید و با لیسک هم بزنید تا پف مواد نخوابد. حالا کپسول های مقوایی را بردارید و مقداری از مواد کاپ کیک بریزید و یک عدد از توپک های نارگیلی را داخل کاپ کیک قرار دهید و دوباره کمی مواد کاپ کیک بریزید به طوری که تا ۲/۳ قالب پر شود.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک سورپرایز

در ادامه قالب های مافین یا همان کاپ کیک را در قالب مخصوص کاپ کیک قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. سپس از فر خارج کنید و روی کاپ کیک پودر قند الک کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاپ کیک سورپرایز خوشمزه و شیک برای مهمانی

  1. می توانید از قالب های استفاده کنید که دیگر به قالب مافین ندارد.
  2. می توانید این کاپ کیک سورپرایز را در فر برقی و توستر تهیه کنید و دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. مواد را بیش از اندازه داخل قالب نریزید وگرنه در حین پخت از ظرف بیرون می ریزد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه