طرز تهیه کیک شکلاتی رژیمی سالم و خوشمزه بدون شکر و فر

دستور پخت کیک شکلاتی رژیمی

طرز تهیه کیک شکلاتی رژیمی

 

کیک شکلاتی رژیمی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که بدون شکر تهیه می شود و بسیار رژیمی است. می توانید این کیک خوشمزه را در انواع قالب ها تهیه کنید. کیک شکلاتی رژیمی را می توانید به راحتی با فر و بدون فر در توستر یا قابلمه نیز تهیه کنید. کیک شکلاتی رژیمی با جودوسر پرک تهیه می شود و کالری کمی دارد. شما می توانید برای شیرین شدن این کیک از شیره خرما یا انگور یا عسل به دلخواه استفاده کنید که این کاملا به دسترسی شما بستگی دارد. می توانید به دلخواه روی کیک را با سس شکلاتی تزیین کنید و برای مهمانی و تولد ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شکلاتی رژیمی بدون فر و شکر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی رژیمی

  • جودوسر پرک ۱/۲ پیمانه
  • آرد سفید ۱/۲ پیمانه
  • شیر خرما یا انگور یا عسل ۲/۳ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • آب جوش ۱/۴ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک شکلاتی رژیمی خوشمزه بدون شکر و فر و کم کالری

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را اندازه گیری کنید و در دمای محیط قرار دهید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید و برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. جو را داخل غذاساز یا آسیاب یا ۱۲۳ ریخته و میکس کنید تا پوره شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه جو پودر شده را از صافی عبور دهید و اگر نیاز بود مجدد درشت های باقی مانده داخل صافی را میکس کنید تا پودری شود. سپس آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را به جو اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک رژیمی

داخل یک کاسه تخم مرغ را به همراه شیره یا عسل داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. سپس مخلوط آب جوش را اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید تا تخم مرغ ها پخته نشوند. سپس مخلوط مواد خشک مرحله قبل را به  مواد اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی خوب هم بزنید تا یکدست شوند و گلوله های آرد باز شوند.

مرحله چهارم: پخت کیک شکلاتی رژیمی با جو

در ادامه قالب مورد نظر را با کمی کره چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و سه بار قالب را به سطح بزنید تا هوای اضافی خارج شود، سپس قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز مواد را داخل قابلمه ریخته و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید برای ۵۰ دقیقه پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کلیدی در کیک شکلاتی رژیمی بدون فر

  1. بگذارید تا کیک خنک شود و بعد زا قالب خارج کنید.
  2. این کیک اصلا روغن ندارد و برای افراد که کم خونی دارند نیز گزینه بسیار سالم و مقوی است.
  3. هرچقدر پودر کاکائو تیره تر باشد رنگ کیک تیره تر می شود.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه