طرز تهیه پاپ کورن [پفیلا] خانگی سالم و خوشمزه با قابلمه

طرز تهیه پاپکورن

 

ذرت پفیلا یک خوردنی خوشمزه است که کوچک و برزگ را نمیشناسد و همه از خوردن آن لذت می برند. پاپ کورن پای ثابت سینما و فیلم دیدن است. همینطور پاپ کورن پای ثابت میزهای پذیرایی تولد ها و جمع های صمیمانه است. دانه ذرت به دلیل داشتن ویتانین های گروه B یک منبع مفید هم به حساب می آید. همینطور ذرت فیبر فراوانی دارد. به همین دلیل با خوردن پفیلا احساس سیری زیادی میکنید. در این پست پارسی دی برای شما عزیزان طرز تهیه پاپ کورن به سبک جدید را آورده است به دلیل اینکه کمتر کسی می داند که چطور یکی پاپ کورن رنگی داشته باشد و یا چطور در خانه پاپ کورن کاراملی را تهیه کند. پس در پارسی دی همراه ما باشید برای طرز تهیه پاپ کورن.

مواد لازم

ذرت۲ لیوان
روغنبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
رنگ مجاز خوراکی۱ عدد
آب۱ لیوان
شکر۱ لیوان
کره۵۰ گرم

طرز تهیه پاپ کورن

مرحله اول: آماده سازی پاپ کورن

در یک قابلمه مناسب کمی نمک و روغن ریخته و بر روی حرارت گذاشته تا داغ شود و سپس ذرت را در داخل قابلمه ریخته و درب قابلمه را ببندید. زیر شعله قابلمه باید متوسط رو به زیاد باشد.

مرحله دوم: رنگی کردن

در این مرحله رنگ را در آب ریخته و داخل آب پاش بریزید و تا ذرت ها نترکیده است بر روی ذرت ها به مقدار لازم آب رنگی اسپری کنید. و درب قابلمه را گذاشته و زمان دهید تا ذرت ها بترکند. و قابلمه را تکان دهید تا ذرت ها زیرو شوند. هر چند دقیقه ای درب قابلمه را برداشته تا اگر نیاز است دوباره آب بپاشید. به همین راحتی پاپ کورن شما رنگی می شود.

مرحله سوم: کارامل

برای تهیه کارامل شکر را در تابه ریخته و بدون اضافه کردن چیزی زمان دهید تا شکر روی حرارت کاراملی شود و بعد کره را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. زمانی که دیگر صدای ترکیدن ذرت های ساده نیامد. برای کاراملی کردن ذرت را دیگر رنگی نکنید.  پاپ کورن آماده را در تابه ای که کارامل را تهیه کرده اید بریزید و هم بزنید تا  پاپ کورن شما کاراملی شود. به همین راحتی… به همین خوشمزگی پاپ کورن کاراملی شده و یا پاپ کورنی را که رنگی کرده اید نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت پاپ کورن

  1. ظرف پاپ کورن تمیز و خشک باشد.
  2. ذرت را میتوانید در یخچال قرار دهید تا بهتر و بیشتر پف کند.
  3. در استفاده از نمک دقت فرمائید تا پاپ کورن شور نشود.
  4. می توانید برای داشتن یک پاپ کورن پنیری از پودر پنیر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه