طرز تهیه آیس پک خانگی خوشمزه مثل بستنی فروشی ها در منزل

طرز تهیه آیس پک تصویری , دستور آیس پک کافی شاپ در خانه , xvc jidi hds

 

یکی از انواع دسرهای خوشمزه ایرانی است که از ترکیب بستنی با میوه های خرد شده ، شیر ، شکلات و مغز هایی مثل مغز پسته ، گردو و … تهیه می شود. آیس پک تنوع طعمی فراوانی دارد و می توانید آنرا با طعم دلخواه خود تهیه کنید.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر آیس پک تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری آیس پک تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه آیس پک با پورتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

موز۱ عدد
مغز گردو۵۰ گرم
مغز پسته۵۰ گرم
شیر۱/۲ پیمانه
بستنی وانیلی۲۵۰ گرم
خامه زده شده۱۰۰ گرم
شکلات خرد شده۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری

طرز تهیه آیس پک خانگی

برای تهیه آیس پک خانگی ابتدا مغز گردوها را خرد می کنیم سپس در کاسه ای می ریزیم. در ادامه موز را پوست می گیریم و از وسط نصف می کنیم و در مخلوط کن می ریزیم تا کاملا له شود. سپس گردوهای خرد شده را روی موز می ریزیم

و پودر کاکائو ، شیر و بستنی را به مواد داخل مخلوط کن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا مخلوط کن همگی مواد را با هم کاملا مخلوط کند.سپس غلظت آیس پک را چک می کنیم اگر خیلی سفت بود کمی شیر به مواد اضافه می کنیم

و مجددا مخلوط کن را روشن می کنیم تا مواد با هم دوباره مخلوط شوند. دقت کنید شیر زیادی نریزید که باعث شل شدن آیس پک شود. اگر آیس پک شل شد کمی بستنی اضافه کنید تا به غلظت مورد نظرتان برید.

در مرحله پایانی آیس پک آماده شده را در لیوان یا کاسه بستنی خوری می ریزیم ، سپس با شکلات های خرد شده و خامه فرم گرفته روی آن را تزئین می کنیم و یک نی یا قاشق نیز داخل لیوان یا کاسه بستنی خوری قرار می دهیم ، نوش جان.

طرز تهیه آیس پک خانگی خوشمزه مثل بستنی فروشی ها در منزل
4.2 (84.46%) 350 votes