طرز تهیه بستنی کاراملی خانگی عالی بدون ثعلب و بستنی ساز

طرز تهیه بستنی کاراملی

 

یکی از انواع بستنی های پر طرفدار است به خصوص در تابستان البته بستنی ها همیشه محبوب هستند و در همه فصل ها می باشند ولی طعم و مزه کاراملی این بستنی آن را از دیگر بستنی ها متمایز می کند برای تهیه این بستنی کاراملی دقت کنید از شیر تازه پر چرب استفاده کنید و شیرهای پاستوریزه یا بسته بندی شده برای تهیه بستنی مناسب نیستند زیرا چربی مناسب ندارند پس حتما شیر تازه تهیه کنید و بعد با مقداری شکر یک کارامل خوشمزه تهیه کنید و برای روزهای تعطیل و دورهمی یک بستنی ویژه آماده کنید. برای تهیه این بستنی نیازی به ثعلب نیست فقط باید کمی حوصله به خرج بدید شما می توانید بستنی کاراملی را اسکوپ بزنید و با شکلات چیپسی یا انواع میوه ها سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی کاراملی خانگی بدون ثعلب و بستنی ساز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر تازه۲ کیلوگرم
شکر۲ پیمانه
خامه۴۰۰ گرم
کره۱ ق غذا خوری

طرز تهیه بستنی کاراملی بدون ثعلب و بستنی ساز

مرحله اول: جوشاندن شیر

قبل از شروع باید شیر را حداقل به مدت ۱ ساعت بجوشانیم بدین صورت که شیر را داخل قابلمه ریخته تا بجوش بیاد سپس مرتب باید هم بزنید همچنین ملاقه را پر از شیر کرده و بالاتر از درون ظرف ریخته تا به این شکل هوادهی آن انجام شود این کار حداقل ۱ ساعت باید زمان ببرد تا در نهایت یک بستنی خوشمزه داشته باشید.

مرحله دوم: ذوب کردن شکر

حالا همان طور که شیر را هم می زنید برای سرعت در کار شکر را داخل یک تابه بریزید و بدون هم زدن اجازه دهید دانه های شکر ذوب شوند و شروع به کاراملی شدن کنند اصلا نباید مواد را هم بزنید فقط می توانید خود تابه را کمی تکان دهید شکر از اطراف تابه شروع به جوشیدن و ذوب شدن می کند.

مرحله سوم: تهیه کارامل و افزودن آن

بعد از ذوب شدن شکر باید کره و خامه را اضافه کنید و هم بزنید ابتدا ممکن است مواد کمی سفت به نظر بیاد ولی به هم زدن ادامه دهید تا کاراملی یکدست و صاف بدست بیاید سپس کارامل یکدست شده را به شیر اضافه کنید و مجدد برای نیم ساعت هم بزنید تا مخلوط شود سپس از روی حرارت برداشته و داخل یک ظرف ریخته تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه بستنی کاراملی

ظرف را بعد از خنک شدن داخل فریزر قرار دهید و برای ۴ الی ۵ ساعت صبر کنید سپس خارج کرده و با گوشتکوب برقی خوب بزنید تا یکدست شود اگر گوشتکوب ندارید مواد را خوب هم بزنید این کار را سه بار انجام دهید و در انتها برای یک شب در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت بستنی کاراملی خانگی

  1. می توانید موقع سرو یا موقع هم زدن آخر از کمی فندوق نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه موقع سرو کمی سس کاراملی روی مواد بریزید.
  3. نیازی به ثعلب نیست شما با هم زدن مدام و تکرار آن باعث کشدار شدن بستنی می شوید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه