طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی ساده با خامه و ثعلب بدون بستنی ساز

طرز تهیه بستنی وانیلی

 

یکی از محبوب ترین بستنی ها در سراسر دنیا می باشد که شاید کمتر کسی پیدا شود که این بستنی ساده ولی در عین حال خوشمزه را دوست نداشته باشد اما وانیل برای اولین بار در قرن شانزدهم میلادی توسط آزتک ها کشف شد سپس مردم به مرور زمان از وانیل در انواع صنعت های مختلف آشپزی و شیرینی پزی استفاده کردند یکی از همین خوشمزه ها بستنی بوده است که کودکان نیز آن را بسیار دوست دارند و حالا چه خوب است شما این بستنی را در منزل تهیه کنید تا هم سالم تر باشد و هم خوشمزه تر. شما برای تهیه بستنی نیاری به دستگاه خاصی ندارید و با چند قلم مواد می توانید به راحتی در منزل بستنی درست کنید. امروز در پارسی دی بستنی وانیلی خانگی ساده با خامه و ثعلب بدون بستنی ساز را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر پرچرب۱ لیتر
خامه صبحانه۱ پاکت
ثعلب۱ ق مربا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
شکر۱ پیمانه

طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب و خامه بدون بستنی ساز

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا شکر را داخل کاسه ریخته و ثعلب را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و مواد را کنار بگذارید. شیر پرچرب را داخل قابلمه بریزید و به آن خامه صبحانه را اضافه کنید.

مرحله دوم: جوشاندن شیر

در ادامه شیر و خامه را با همزن دستی خوب هم بزنید تا خامه داخل شیر باز شود سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا شیر سر نرود و ته نگیرد حتما بالا سر مواد باشید و آن را رها نکنید.

مرحله سوم: افزودن ثعلب

در ادامه وقتی شیر به جوش آمد مخلوط شکر و ثعلب را طی ۳ مرحله اضافه کنید و با افزودن هر بار با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و دانه های شکر ذوب شوند باید به همزدن ادامه دهید تا مواد شروع به غلیظ شدن کند.

مرحله چهارم: افزودن وانیل

وقتی مواد غلیظ شد وانیل را اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا ۱۰ دقیقه روی حراvت ملایم بماند سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا کمی خنک شود سپس یک قالب فلزی را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: تهیه بستنی وانیلی

مواد بستنی را داخل قالب بریزید و داخل فریزر قرار دهید و هر ۱ ساعت از فریزر خارج کنید و با چنگال یا گوشتکوب برقی خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شوند این مرحله را باید ۶ بار تکرار کنید تا بستنی به غلیظت دلخواه و فرم برسد این کار انجام داده سپس از قالب خارح و با میوه دلخواه تزئین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های بستنی وانیلی با ثعلب و خامه

  1. حتما مرحله آخر را خوب انجام دهید تا بستنی با کیفیتی داشته باشید وگرنه بستنی شما شل خواهد شد.
  2. می توانید از انواع مغزیجات برای تهیه این بستنی استفاده کنید.
  3. بستنی وانیلی خانگی به دلیل نداشتن مواد افزودنی قابلیت نگهداری زیادی ندارد پس آن را زودتر مصرف کنید.
  4. بهتر است از شیر پرچرب محلی استفاده کنید.
  5. هم زدن مکرر بستنی ار یخ زدن آن جلوگیری می کند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی ساده با خامه و ثعلب بدون بستنی ساز
3.5 (69.09%) 11 votes