طرز تهیه کیک بستنی بدون فر مجلسی و خوشمزه با بیسکویت در خانه

دستور پخت کیک بستنی بدون فر

طرز تهیه کیک بستنی

کیک بستنی بدون فر یکی از روش های تهیه این دسر خوشمزه می باشد که دیگر نیازی به فر و یا ابزار خاصی ندارید و می توانید با بیسکویت پتی پور به راحتی تهیه کنید. کیک بستنی ترکیب بستنی دلخواه با کیک یا بیسکویت پتی بور می باشد که شما می توانید برای پذیرایی و در مهمانی ها آن را تهیه و سرو‌ کنید. کیک بستنی یخچالی را می توانید در قالب های مختلف تهیه کنید. شاید برای شما جالب باشد که کیک بستنی در کل دنیا محبوب است و بیشترین مصرف سالانه برای کشور آمریکا و استرالیا می باشد. تاریخچه تهیه کیک بستنی به سال ۱۷۰۰ مربوط می باشد و ریشه آن در کشور انگلیس است  که برای اولین بار کیک را با بستنی مخلوط کردند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک بستنی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی بدون فر در یخچال

  • بستنی ۱ کیلوگرم
  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • ژلاتین ۱ ق غذا خوری
  • آب ۱ ق غذا خوری
  • خلال پسته ۱ ق غذا خوری
  • شکلات چیپسی ۱ ق غذا خوری
  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک بستنی بدون فر به روش کافی شاپی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا بستنی دلخواه خود را که می توانید از بستنی وانیلی یا کاکائویی استفاده کنید را داخل کاسه بریزید و کمی هم بزنید تا شل شود. خلال پسته و شکلات چیپسی را اضافه کنید.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

ژلاتین را داخل یک کاسه ریخته و روی آن آب سرد بریزید و هم بزنید و صبر کنید تا اسفنجی شود. یک کتری را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین شفاف و یکدست شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

یک قالب را انتخاب کنید و نایلون را داخل قالب بریزید و بیسکویت را دور تا دور و کف قالب بچینید. حالا نیمی از مواد بستنی را داخل قالب بریزید و‌ یک لایه روی آن بیسکویت بچینید و دوباره از مواد بریزید و قالب را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: سرو کیک بستنی فوری

در ادامه شکلات را خرد کنید. خامه را داخل یک ظرف ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید و زمانی که از اطراف ظرف شروع به جوشیدن کرد باید شکلات را داخل آن ریخته و از روی حرارت بردارید و خو هم بزنید تا مواد مخلوط و شکلات ذوب شود. شکلات بن ماری شده را روی بستنی بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک بسنی بدون فر ساده با شکلات بن ماری شده

  1. می توانید بین هر لایه بیسکویت کاکائویی و ساده قرار دهید.
  2. می توانید به دلخواه از هر نوع میوه ای که دوست دارید بین لایه ها استفاده کنید.
  3. می توانید شکلات را حذف و به طور ساده کیک بستنی را با تزیین میوه سرو کنید.
  4. از هر نوع طعم و مزه بستنی که دوست دارید می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه