طرز تهیه میلک شیک موز خوشمزه و کافی شاپی با بستنی و بیسکویت

طرز تهیه میلک شیک موز

 

میلک شیک موز یکی از نوشیدنی ها بسیار مفید و مقوی می باشد، خاستگاه این نوشیدنی در آمریکا می باشد و تا سال ۱۹۰۰ میلک شیک جز سالم ترین نوشیدنی های آن دوره محسوب می شد اما به مرور زمان مردم علاقمند به ترکیب جدیدی از میلک شیک شدند یعنی مخلوط شیر با بستنی. معمولا برای تهیه میلک شیک از مخلوط کن استفاده می کنند ولی در کافی شاپ ها میلک شیک را با دستگاه میلک شیک ساز تهیه می کنند. امروز در پارسی دی یکی از خوشمزه ترین میلک شیک موز را به شما آموزش می دهیم با همراه باشید.

مواد لازم 

موز۲ عدد
بستنی وانیلی۴ اسکوپ
عسل به دلخواه۱ ق غذا خوری
شیر۱ لیوان
یخبه مقدار دلخواه
وانیل۱ ق چای خوری
بیسکوییت و بادام پودر شده برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه ملیک شیک موز

مرحله اول : آماده سازی موز

موزهای رسیده را انتخاب کرده و ورقه کنید و داخل ظرفی برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در فریرز قرار دهید تا یخ بزند در این صورت یخ کمتری نیاز است.

مرحله دوم : مخلوط موز و یخ

داخل مخلوط کن موزه های ورقه شده را بریزید و مخلوط کنید سپس یخ را اضافه کرده و چند پالس بزنید (یخ ها حتما خرد شده باشند).

مرحله سوم : اضافه کردن شیر

در این مرحله شیر را اضافه می کنیم ( شما می توانید از انواع شیرهای کم چرب یا پر چرب و یا شیر سویا یا اگر خواستید غلیظ تر باشد از شیر نارگیل استفاده کنید)، وقتی شیر را اضافه کردید چند پالس بزنید تا مخلوط شود.

مرحله آخر

در این مرحله بستنی وانیلی را به همراه عصاره وانیل اضافه می کنیم (وانیل باعث شفاف شدن میلک شیک موز می شود) و مخلوط می کنیم و در پایان به دلخواه شکر و عسل را اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند سپس داخل یک لیوان، سس کارامل یا شکلاتی ریخته و مقداری پودر بادام سپس میلک شیک را اضافه می کنیم و روش را با شکلاتی چیپسی و بیسکوییت خرده شده تزئین می کنیم. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه میلک شیک موز

  1. بجای بادام می توانید از کره بادام زمینی استفاده کنید.
  2. میزان غلظت این نوشیدنی به ذائقه افراد بستگی دارد اگر رقیق تر دوست داشتید مقدار شیر را بیشتر کنید و اگر غلیظ تر دوست داشتید مقدار بستنی را زیاد کنید.
  3. می توانید از انواع آب میوه برای رقیق کردن این میلک شیک موزی خوشمزه استفاده کنید.
  4. از انواع مغز ها می توانید در این نوشیدنی استفاده کنید.
  5. اضافه کردن عسل یا شکر اختیاری می باشد.

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه