طرز تهیه دسر توت فرنگی قالبی خیلی خوشمزه و شیک برای مهمانی

دستور تهیه دسر توت فرنگی قالبی

طرز تهیه دسر توت فرنگی قالبی

 

دسر توت فرنگی قالبی یکی از انواع روش های تهیه دسر می باشد که بسیار ساده و خوشرنگ است. این دسر با خامه و پوره توت فرنگی تهیه می شود و بسیار بافت نرم و کرمی دارد. شما می توانید در فصل تابستان همزمان با رسیدن توت فرنگی این دسر جذاب را تهیه کنید. شیرینی این دسر کاملا سلیقه ی می باشد و می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید و در هر قالبی که دوست دارید این دسر را تهیه کنید. مواد تشکیل دهنده دسر ها کاملا متفاوت و هر شخصی مطابق با ذائقه خود مواد آن را تغییر می دهند. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر توت فرنگی قالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر توت فرنگی قالبی

  • توت فرنگی ۲۰۰ گرم
  • شیر ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۴ پیمانه
  • وانیل کمی

طرز تهیه دسر توت فرنگی قالبی با خامه و شیر

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا آب سرد را داخل کاسه ریخته و ژلاتین را روی آن بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود. سپس بن ماری کنید. برای بن ماری کردن ژلاتین باید یک کتری را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد کاسه را روی حرارت قرار دهید تا بن ماری شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ژلاتین ذوب شود.

مرحله دوم: میکس کردن

در ادامه توت فرنگی را بشورید و داخل مخلوط کن یا کاسه گوشتکوب برقی ریخته و شیر را اضافه کنید تا میکس شود. سپس شکر و وانیل را به مواد اضافه کنید و برای ۱ دقیقه مواد را میکس کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد دسر

در ادامه خامه و ژلاتین بن ماری شده و خنک شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود. قالب پلاستیکی مورد نظر را انتخاب کنید و کمی چرب کنید تا دسر راحت تر خارج شود.

مرحله چهارم: تهیه دسر توت فرنگی قالبی

مواد دسر تهیه شده را داخل قالب ریخته و برای ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر خودش را بگیرید. بعد از اینکه دسر کاملا خودش را گرفت باید از دور تا دور دسر را با دست آزاد کنید و روی دیس مورد نظر برگردانید و با برش های توت فرنگی و سس توت فرنگی به دلخواه تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر توت فرنگی قالبی ساده و خوشمزه

  1. بهتر است این دسر را از شب قبل تهیه کنید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.
  2. می توانید برش های ریز شده توت فرنگی را در دسر بریزید تا زیر دندان احساس شود.
  3. این دسر به دلیل داشتن خامه به راحتی از قالب جدا می شود.
  4. می توانید بجای خامه از بستنی وانیلی استفاده کنید.
  5. برای اینکه دسر رنگ بیشتری داشته باشد می توانید کمی رنگ قرمز اضافه کنید و یا می توانید به دلخواه ۱ بسته پودر ژلاتین را با ۱ پیمانه آب جوش بن ماری کنید و به مواد فوق اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه