طرز تهیه بستنی انبه با ژلاتین و بیسکویت پتی بور شیک و جذاب

طرز تهیه بستنی انبه با ژلاتین

 

انبه یکی از میوه های گرمسیری و بسیار پر طرفدار است که انواع نوشیدنی و بستنی و کیک با آن تهیه می شود و شما می توانید در فصل تابستان که انبه به وفور در بازار موجو است این بستنی فوق العاده خوشمزه را تهیه کنید. اما روش سرو این بستنی کمی متفاوت زیرا یک لایه بسیکویت رو و زیر بستنی چیده می شود و به دلیل استفاده از ژلاتین سفت می شود و بعد به صورت تک نفره برش و سرو می شود شما می توانید به دلخواه از سس شکلاتی و خلال پسته برای تزیین استفاده کنید. اما میوه انبه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد برای پوست و مو و چین چروک صورت گزینه خوبی می باشد و همچنین اگر دچار یبوست یا اسهال هستید از انبه استفاده کنید زیرا می تواند مشکلات گوارشی را کاهش دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی انبه با ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

 

مواد لازم

خامه شیرین قنادی۲۰۰ گرم
انبه رسیده۱ عدد
پودرژلاتین۱ ق سوپ خوری
آب۱/۴ پیمانه
بیسکوییت پتی بور۱ بسته

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ژله بستنی ساده

 

طرز تهیه بستنی انبه با ژلاتین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا داخل قالب مستطیل شکل را با سلفون یا کیسه‌ فریزر یا کاغذ روغنی بپوشانید بطوری که کف و دیواره‌ها را بپوشاند. کف قالب مورد نظر را یک ردیف بیسکویت بچینید، شما می توانید از بیسکویت پتی بور ساده یا کاکائویی به دلخواه استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه پوره انبه

در ادامه برای تهیه پوره انبه باید انبه را نصف کنید و هسته را جدا کنید و با کمک قاشق گوشت انبه را داخل مخلوط کن بریزید تا پوره انبه بدست بیاید.

مرحله سوم: تهیه ژلاتین

پودر ژلاتین را داخل آب سرد ریخته و همزده و کنار قرار دهید تا اسفنجی شود و سپس روی بخار کتری یا داخل ماکرو ذوب کنید تا دانه های ژلاتین کاملا حل شود.

مرحله چهارم: تهیه بستنی انبه با ژلاتین

خامه‌ی شیرین قنادی را از نیم ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا نیمه یخی شود و بعد با همزن برقی بزنید تا ابتدا شل و بعد کم کم  فرم بگیرد و ژلاتین حل شده در آب و پوره‌ی انبه را به خامه افزوده و همزده و داخل قالب و روی بیسکوییت ها می‌ریزیم و دوباره یک ردیف بیسکوییت روی موادمان بچینید و قالب را به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت داخل فریزر قرار داده و سپس بستنی را از قالب خارج کرده و برش زده و به دلخواه تزیین و سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه بستنی در ۵ دقیقه بدون خامه و ثعلب

 

فوت و فن های دستور تهیه بستنی انبه با ژلاتین

  1. چون از خامه قنادی استفاده شده است دیگر نیازی به شکر ندارید و شیرین است.
  2. می توانید این بستنی را با موز یا اناناس نیز میکس و تهیه کنید.
  3. برای بن ماری کردن ژلاتین در ماکروفر باید ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد بگذارید تا بن ماری شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه آب هویج بستنی کافی شاپی

از
1
دیدگاه