طرز تهیه چکدرمه با مرغ بسیار لذیذ و خوشمزه مرحله به مرحله

دستور پخت چکدرمه با مرغ

طرز تهیه چکدرمه با مرغ

 

چکدرمه با مرغ یکی از پلو های بسیار ساده و اصیل ایرانی می باشد که بیشتر در بین ترکمن ها مرسوم می باشد و شما می توانید این پلوی خوشمزه این بار با مرغ تهیه کنید. روش تهیه چکدرمه با مرغ بسیار آسان است و به دلیل استفاده از مرغ زمان پخت کمتری برای تهیه آن لازم است. شما می توانید این پلو را برای شام یا نهار به راحتی سرو کنید. چکدرمه با مرغ را می توانید به دلخواه با ران یا سینه مرغ تهیه کنید که این کاملا سلیقه ای می باشد. اگر دوست دارید یک غذای جدید و خوش طعم را تهیه کنید این پست را دنبال کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چکدرمه با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چکدرمه با مرغ مجلسی

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • مرغ ۳ تکه
  • برنج ۳ پیمانه
  • پوره گوجه فرنگی ۱ پیمانه
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • روغن و زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویی پلویی به مقدار لازم

طرز تهیه چکدرمه با مرغ ساده و آسان برای سه نفر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را با کمی نمک و آب خیس کنید، چون قرار است برنج به صورت کته گذاشته شود پس بهتر است نمک را زیاد نریزید. به مرغ ها کمی نمک و زردچوبه و زعفران بزنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و مرغ ها را داخل تابه خوب سرخ کنید تا طلایی شود و تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا رنده ریز بزنید و با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. چند عدد گوجه را رنده ریز بزنید و یا پوره کنید و به رب اضافه کنید و تف دهید تا رنگ بگیرید و خوش رنگ شود.

مرحله سوم: پخت مرغ

در ادامه مرغ ها را به همراه ادویه های گفته شده و کمی نمک اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. سپس حدود ۱ لیتر آب جوش به مواد اضافه کنید و با حرارت بالا بگذارید تا به جوش بیاید و درب قابلمه را بسته و بگذارید تا مرغ کاملا پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه چکدرمه مرغ

بعد از پخت مرغ آب اضافی برنج را دور بریزید و برنج را به مرغ در حال پخت اضافه کنید به طوری که یک سانت روی برنج آب باشد و بعد شعله را زیاد کنید و با کفگیر کف روی برنج را بگیرید و برنج را از گوشه به وسط جمع کنید و بعد از تبخیر شدن آب اضافی آن دم بگذارید تا برای ۴۰ دقیقه چکدرمه با مرغ دم بکشد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چکدرمه با مرغ لذیذ و خوشمزه

  1. بیش از اندازه آب اضافه نکنید وگرنه برنج شفته و خمیر می شود.
  2. می توانید از سینه مرغ استفاده کنید و سینه را ریش کنید.
  3. برنج را باید به صورت قله ای به وسط قابلمه بیاورید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید.

رهمچنین ببینید 

از
7
دیدگاه