طرز تهیه کباب قلقلی سیخی با سبزیجات فوری و لذیذ در تابه و فر

دستور پخت کباب قلقلی

طرز تهیه کباب قلقلی

 

کباب قلقلی یکی از کباب های بسیار خوشمزه و راحت است که می توانید به سادگی در خانه برای تنوع غذایی تهیه کنید. کباب قلقلی با سیخ چوبی یا فلزی به همراه سبزیچات دلخواه تهیه می شود و می توانید آن را در فر یا به روی گاز داخل تابه تهیه کنید که هر دو روش بسیار ساده و آسان است. اگر شما هوس یک غذای خوشمزه را دارید ولی زمان کافی ندارید می توانید کباب قلقلی سیخی را انتخاب کنید زیرا بسیار ساده است و شما نیاز به مواد خاصی ندارید. می توانید به دلخواه کنار این کباب خوشمزه یک سس ربی تهیه کنید و یا با گوجه کبابی سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب قلقلی سیخی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب قلقلی سیخی خوشمزه و ساده

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • آب جوش ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱ ق غذا خوری
  • سبزی معطر خشک به دلخواه ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر پاپریکا، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه کباب قلقلی با سبزیجات خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و خوب فشار دهید سپس با گوشت چرخ کرده و ادویه های گفته شده و سبزی معطر و کمی نمک خوب ورز دهید، اگر مواد خیلی مسنجم نبود می توانید ۱ الی ۲  ق غذا خوری آرد نخودچی اضافه کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

در ادامه فلفل دلمه را بشورید و در اندازه ی که بتوانید به سیخ بزنید خرد کنید. سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و به صورت اسلایس شده و به قطر ۲ سانت برش بزنید. گوجه را نیز خرد کنید و به دلخواه می توانید از گوجه گیلاسی نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: سیخ زدن مواد

حالا از مواد گوشت قلقلی برداشته و در دست گرد کنید و داخل سیخ چوبی بزنید و به صورت یکی در میون سبزیجات را بزنید تا سیخ چوبی پر شود. بهتر است برای اینکه سیخ چوبی نسوزد آن ها را داخل آب قرار دهید و بعد استفاده کنید. همه مواد را به سیخ بزنید تا تمام شوند.

مرحله چهارم: پخت کباب قلقلی

در ادامه باید سس مخصوص این کباب را تهیه کنید. برای این کار داخل یک کاسه رب و آب جوش و روغن و کمی نمک و فلفل سیاه و پودر سیر را اضافه کنید و هم بزنید تا رب باز شود. سیخ های جوبی را داخل دیس چرب شده قرار دهید قرار دهید و سس را روی آن بریزید و برای ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا گوشت و سبزیجات پخته شود. برای پخت در تابه نیز سیخ های را داخل تابه چیده و سس را روی آن بریزید و بگذارید تا گوشت و سبزیجات با حرارت کم پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب قلقلی سیخی با سبزیجات راحت و فوری با فر و بدون فر

  1. اگر بعد از ۴۰ دقیقه سبزیجات نرم نشده بودند زمان بیشتری دهد.
  2. بهتر از کاغذ روغنی نسوز استفاده کنید تا سیخ ها به راحتی جدا شود.
  3. می توانید این غذا را با نان یا برنج سرو کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه