طرز تهیه ترشی لیمو بندری بسیار خوشمزه و راحت و آسان با پوست و بدون پوست

دستور تهیه ترشی لیمو بندری 

طرز تهیه ترشی لیمو بندری

 

ترشی لیمو بندری یکی از ترشی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با چند قلم مواد به راحتی تهیه می شود، شما می توانید با این مقدار مواد یک شیشه ترشی لیموترش بندری داشته باشید. طعم این ترشی فوق العاده است و شما می توانید به دلخواه پوست لیموترش را بگیرید و یا با پوست اسلایس کنید. اسلایس این ترشی نیز به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید به صورت حلقه ای یا مکعبی خرد کنید. لیموترش یکی از میوه های بسیار مقوی می باشد که منبع خوبی از آنتی اکسدیان های مختلف را دارد و برای پیشگیری و یا درمان بسیار از بیماری ها مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی لیمو بندری با پوست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی لیمو بندری

  • لیموترش ۵۰۰ گرم یا نیم کیلو
  • سیر ۱ بوته درشت
  • سرکه انگور ۱ استکان
  • آبلیمو تازه ۱ استکان
  • فلفل تند سبز و قرمز ۲ عدد
  • زردچوبه، نمک، سیاه دانه، تخم گشنیز بو داده از هر کدام ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشی لیمو بندری تند و تیز و خوشمزه با ماندگاری بالا

مرحله اول: آماده سازی لیموترش

ابتدا باید لیموترش ها را خوب بشورید و خشک کنید، حتما روی یک دستمال نخی پهن کنید تا آب لیموترش گرفته شود. سپس سر و ته لیموترش را بزنید تا از تلخی ترشی جلوگیری کند. حالا لیمو ها را اسلایس کنید و دانه های داخل آن را خارج کنید تا ترشی تلخ نشود. می توانید پوست لیموترش را بگیرید و بعد اسلایس کنید و دانه های آن را جدا کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن

فلفل تند خشک یا تازه را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید. سیر ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید. از قبل تخم گشنیز را کمی داخل تابه تفت دهید تا بو داده شود و بعد به همراه ادویه های دیگر مخلوط کنید و به مواد فلفل و سیر اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه ترشی لیمو بندری

حالا باید شیشه های تمیزو خشک را بردارید و بعد نیمی از لیمو ها را بریزید و بعد لایه لایه از مواد سیر و ادویه اضافه کنید و همین طور ادامه دهید تا ظرف پر شود. حالا نوبت اضافه کردن سرکه و آبلیموترش آن را افزوده و دقت کنید نباید ظرف را با سرکه و ابلیمو پر کنید زیرا خود لیموترش آب می اندازد. حالا باید شیشه ترشی را برای ۱ هفته الی ۱۰ روز جلوی آفتاب قرار دهید و هر روز تکان دهید تا محتویات داخل آن باهم مخلوط شود و بعد ترشی را میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی لیمو بندری با سرکه و آبلیموترش

  1. بعد از باز شدن درب شیشه باید در یخچال نگهداری کنید.
  2. اصلا نباید ترشی های نم دار یا رطوبت داشته بانشد وگرنه کپک می زنند.
  3. اگر دوست ندارید آبلیمو اضافه کنید می توانید فقط سرکه افزوده و بعد از مدت طولانی خود لیموترش آب می اندازند.
  4. این ترشی خوشمزه با غذا های آبکی مثل آبگوشت و عدسی عالی می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ترشی لیمو بندری بسیار خوشمزه و راحت و آسان با پوست و بدون پوست
4 (80%) 2 votes