طرز تهیه دو بستنی میوه ای خانگی خوشمزه و حرفه ای بدون ثعلب

طرز تهیه بستنی میوه ای

 

یکی از خوشمزه ترین خوراکی های دنیا محسوب می شود. در ۶۲ سال قبل از میلاد امپراطوری روم پوره میوه را با عسل و یخ مخلوط می کردند و افرادش را می فرستاد تا از کوهستان برای وی یخ بیاورند تا با میوه ها مخلوط کند و بخورند. در ایران نیز زمان گذشته باقی مانده برف را از کوهستان ها می آوردندو شیره انگور می خورند. نخستین کارخانه بستنی سازی در دنیا در سال ۱۸۵۱ در مریلند تاسیس شد و در آمریکا در سال ۱۷۷۶ اولین بستنی فروشی افتتاح شد. اما شاید برای شما جالب باشد بستنی علاوه بر خوشمزگی دارای خواصی همچون کلسیم، ویتامین A و D می باشد همچنین برای کودکان بد غذا که فقط به بستنی علاقه دارند نیز یه وعده غذایی به حساب می آید پس چه بهتر که این بستنی را در منزل تهیه کنید. امروز در پارسی دی ما چند نوع بستنی میوه ای را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

انار بزرگ۴ عدد
لیمو ترش۲ عدد
شکر۳ پیمانه
خامه غلیظ۴ پیمانه

طرز تهیه بستنی میوه ای انار

مرحله اول : آب گیری

ابتدا انار را شسته و با کمک دستگاه آب گیری انار یا می توانید یک سوراخ داخل انار ایجاد کنید و با دست خوب فشار دهید تا آب انار خارج شود سپس آب لیمو را نیز از وسط به دو نیم کرده و آن را به آن انار اضافه کنید و هم بزنید. مقداری از دانه های انار را برای تزئین روی بستنی کنار گذاشته.

مرحله دوم : اضافه کردن خامه

به آب انار و لیمو، شکر اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا شکرها حل شوند سپس به مخلوطمون خامه را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا به رنگ صورتی دربیاد.

مرحله آخر

مخلوط را با قاشق درون ظرف پلاستیکی محکم دردار ریخته و حداقل به مدت ۴ ساعت یا طی شب آن را درون فریزر قرار دهید در بین این تایم هر دو ساعت بستنی را خارج کرده و کمی هم بزنید و دوباره دورن فریزر گذاشته پس از گذشت ۴ ساعت بستنی انار خوشمزه ما حاضر است آن را با کمک اسکوپ داخل ظرف ریخته و با دانه های انار و سس شکلاتی تزئین کنید.

بستنی میوه ای موزی

موز۲ عدد
کره بادام زمینی۲ ق غذا خوری
عسل۱ ق غذا خوری
شیر۱/۴ پیمانه

طرز تهیه بستنی میوه ای موزی

مرحله اول : فریز کردن موز

ابتدا موز را خرد کرده و داخل ظرف می گذاریم بمدت ۲ ساعت داخل فریزر بماند.

مرحله دوم: میکس کردن

موز ها را داخل مخلوط کن یا با کمک گوشکوب برقی ریخته و با کره و عسل مخلوط کنید پس از اینکه کمی مواد پوره شد شیر را کم به موادمون اضافه کنید تا مخلوط یکدستی بدست بیاد.

مرحله آخر

بستنی را در ظرف پلاستیکی درب دار بمدت ۴ ساعت داخل فریزر قرار دهید در این حین چتد بار از فریزر خارج کنید و هم زده و دوباره در فریزر قرار دهید در انتها بستنی ما حاضر است می توانید با انواع مغزها و سس های شکلاتی میل کنید.

فوت و فن های دستور تهیه بستی میوه ای

  1. در تهیه بستنی خانگی کمی صبر داشته باشید تا تمام مواد به خوبی مخلوط شوند زیرا یکی از مهم ترین مراحل بستنی می باشد.
  2. ما در آموزش فوق از ثعلب استفاده نکردیم.
  3. شما می توانید مواد بستنی را در قالب های مخصوص ریخته.
  4. تمام میوه ها را با کمک روش های فوق می توانید در منزل بستنی کنید.
  5. برای تهیه بستنی سعی کنید از خامه ۳۵ درصد به بالا استفاده کنید.
  6. شکر زیاد باعث نبستن بستنی میوه ای می شود.
  7. می توانید بستنی را در دستگاه بستنی ساز نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه دو بستنی میوه ای خانگی خوشمزه و حرفه ای بدون ثعلب
4.2 (84%) 5 votes