طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی ساده و خوشمزه با خمیر به دو روش

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی

 

یکی از انواع پیراشکی ها می باشد که بسیار خوشمزه و راحت تهیه می شود و بسیار مناسب دورهمی و تولد و یک وعده غذایی می باشد، پیراشکی سیب زمینی در اصل برای کشور روسیه می باشد که در این کشور بسیار محبوب است. برای تهیه این غذای خوشمزه می توانید هم از خمیر های آماده پیراشکی استفاده کنید و هم از خمیری که ما در آموزش امروز به شما می دهیم، مواد میانی پیراشکی سلیقه ای می باشد و می توانید آنها را در روغن سرخ و یا در فر تهیه کنید. در آموزش خمیر امروز شما نیازی به استراحت خمیر ندارید و خیلی سریع و فوری این خمیر تهیه می شود و نیاز به خمیر مایه ندارد. امروز در پارسی دی یکی از خوشمزه ترین پیراشکی سیب زمینی را به شما یاد می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی

ماست۱/۲ پیمانه
جوش شیرین۱ ق چ خوری
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع۳ ق غذا خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
آرد۲ لیوان ( در حدی که خمیر به دست نچسبد )

مواد لازم برای تهیه مواد میانی پیراشکی

سیب زمینی۳ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه و تخم گشنیزبه مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی با خمیر

مرحله اول : تهیه خمیر پیراشکی

ابتدا داخل کاسه ماست شیرین را به همراه جوش شیرین می ریزیم و برای ۵ دقیقه می گذاریم تا جوش شیرین فعال شود و ماست پف کند سپس تخم مرغ و روغن و نمک را اضافه و مخلوط می کنیم سپس آرد را که از پیش سه بار الک کردیم به مخلوط تخم مرغی اضافه می کنیم و با قاشق چوبی هم زده تا خمیر جمع شود. در صورت نیاز از آرد بیشتری استفاده کنید. خمیر را روی میز کار بیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز بدهید تا چسبندگی خمیر از بین برود خمیر را داخل کاسه گذاشته و روش را با سلفون یا پارچه بپوشانید تا وقتی که مواد میانی را درست می کنید خمیر خشک نشود.

مرحله دوم : مواد میانی

سیب زمینی ها را آبپز کرده و پوستش را می گیریم ( سعی کنید سیب زمینی ها خیلی له نشود ) سپس مکعبی خرد کرده و کنار بگذارید تا خنک شود. پیاز را شسته و خلالی خرد می کنیم و داخل تابه مقداری روغن ریخته و پیازها را اضافه می کنیم کمی که تفت خورد و سبک شد سیب زمینی ها را به همراه ادویه ها اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم و از روی حرارت برمیدارم و جعفری ساطوری شده را اضافه می کنیم و می گذاریم تا مواد خنک شود.

مرحله سوم : پخت پیراشکی سیب زمینی

خمیر را چونه گرفته و با وردنه صاف کنید با لیوان یا قالب گرد کاتر بزنید و مواد میانی را مرکز دایره بریزید و طرف دیگر خمیر را روی هم بیارید و با چنگال کناره خمیر را شکل دهید. برای پخت می توانید از دو روش عمل کنید هم در فر و هم سرخ کردن. برای سرخ کردن داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس پیراشکی را درون روغن داغ سرخ می کنیم و روی دستمال روغن گیر قرار می دهیم تا روغن اضافی آن خارج شود. در روش دوم پیراشکی ها را به کمک زرده تخم مرغ رومال کنید و مقداری کنجد روی آن بپاشید و در فر از قبل گرم شده بمدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیراشکی سیب زمینی

  1. سعی کنید با ورز دادن چسبندگی خمیر را بگیرید نه با اضافه کردن آرد و در نظر داشته باشید هر چقدر آرد بیشتری اضافه کنید خمیر خشک تر می شود.
  2. در مرحله سوم مواد میانی حتما خنک باشد.
  3. می توانید از پنیر پیتزا برای مواد میانی نیز استفاده کنید.
  4. با کمک قالب پیراشکی می توانید پیراشکی یک اندازه را تهیه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی ساده و خوشمزه با خمیر به دو روش
4.2 (84%) 10 votes