طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با خمیر آماده آسان و سریع در فر و بدون فر

طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر آماده

 

پیراشکی ها جزء دسته غذا های پر طرفدار هستند که شما می توانید با هر نوع مواد غذایی که دوست دارید این پیراشکی ها را تهیه کنید. شما می توانید از خمیر آماده یا همان خمیر یوفکا استفاده کنید و یک پیراشکی خوشمزه تهیه کنید، البته می توانید از خمیر های آماده پیراشکی که به صورت نیمه یخی هستند استفاده کنید. شما اگر دوست دارید می توانید پیراشکی را داخل تابه سرخ کنید و یا اگر دوست دارید پیراشکی کم کالری داشته باشید داخل فر قرار دهید. برای مواد میانی نیز می توانید از گوشت یا مرغ و سوسیس و کالباس استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر آماده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
قارچ اسلایس شده۲۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
پیاز۱ عدد
خمیر یوفکا۱ بسته
پنیر ورفه ای یا پنیر رنده شدهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر آماده

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود، سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا خوب سرخ شود و تغییر رنگ دهید سپس ادویه ها را به گوشت بزنید و مجدد کمی سرخ کنید تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله دوم: افزودن قارچ

در ادامه باید قارچ اسلایس شده را به مواد اضافه کنید و بعد فلفل دلمه خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود و فلفل دلمه نرم شود. در این مرحله می توانید به دلخواه از ذرت کنسرو یا نخود فرنگی نیز استفاده کنید و برای خوشرنگ شدن مواد میانی می توانید از کمی رب نیز استفاده کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود، سپس مواد را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود.

مرحله سوم: تهیه پیراشکی گوشت بدون فر

در ادامه باید خمیر یوفکا را روی سطح آشپزی قرار دهید و از مواد میانی تهیه شده و پنیر دلخواه روی خمیر یوفکا قرار دهید و حالا بسته به نوع خمیر یوفکای که خرید کردید گرد یا مستطیل باید خمیر را جمع کنید و تا بزنید و داخل تابه به همراه کمی روغن هر دو طرف را سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه پیراشکی گوشت در فر

در ادامه باید برای پخت در فر باید پیراشکی را تا بزنید و داخل سینی فر چرب شده قرار دهید روی خمیر را با کمی روغن رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا خوب طلایی و برشته شود و در انتها با سس دلخواه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیراشکی گوشت با خمیر آماده

  1. به دلخواه می توانید کمی پودر سیر نیز به مواد اضافه کنید.
  2. می توانید روی خمیر را با زرده رومال کنید و به دلخواه کنجد بپاشید و در فر قرار دهید.
  3. می توانید بجای گوشت از مرغ نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با خمیر آماده آسان و سریع در فر و بدون فر
5 (100%) 2 votes