طرز تهیه پیراشکی فوری و سریع با شیر بدون خمیر مایه بدون فر

طرز تهیه پیراشکی فوری

 

یکی از انواع پیراشکی ها می باشد که دیگر خمیر آن نیازی به استراحت ندارد و خیلی زود آماده می شود و برای روزهایی که زمان زیادی برای تهیه پیراشکی ندارید و دلتان هوس یک پیراشکی خوشمزه کرده مناسب است پس این رسپی را دنبال کنید تا یک پیراشکی نرم و لطیف آماده کنید شما در انتها بعد سرخ کردن آنها می توانید روی آن پودر شکر یا پودر قند بپاشید و داخل شکلات های رنگی بزنید و تزئین کنید، همیشه مقدار شکر در پیراشکی ها کم می باشد چون بیشتر موقع ها با شکلات سرو می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی فوری و سریع با شیر بدون خمیر مایه بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ پیمانه
شکر۵ ق غذا خوری
نمکنوک ق چای خوری
بیکینگ پودر۴ ق چای خوری
کره۶۰ گرم

طرز تهیه پیراشکی فوری با شیر بدون خمیر مایه بدون فر

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ و شیر را داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا همزن برقی کمی بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و با شکر به خوبی مخلوط شود سپس در ادامه کره را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه مایه پیراشکی فوری

در ادامه شکر را نیز اضافه کنید ( مقدار شکر بسته به ذائقه شما دارد می توانید ۳ ق غذا خوری نیز بیشتر بریزید یا کمتر از مقدار گفته شده ) و مواد را هم بزنید تا شکر حل شود سپس مواد خشک که شامل آرد و بیکینگ پودر و نمک است را با هم مخلوط کنید و روی مواد بریزید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا غلظت شبیه به ماست پیدا کند نباید خیلی مواد رقیق باشد نه خیلی شل پس اگر نیاز بود آرد اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه پیراشکی فوری

حالا باید مواد پیراشکی را داخل یک قیف یک بار مصرف بریزید اگر قیف ندارید می توانید از مواد با کمک دو قاشق برداشته و داخل روغن بریزید ولی با قیف ظاهر یک اندازه به شما خواهد داد.

مرحله چهارم: پخت پیراشکی فوری

حالا داخل یک شیر جوش روغن ریخته تا داغ شود سپس قیچی مورد نظر را کمی در روغن چرب کنید و سر قیف را کمی ببرید سپس مانند بامیه زدن قیف را فشار دهید و با قیچی چرب خمیر را برش بزنید و بگذارید در حرارت متوسط سرخ شود سپس بعد از سرخ شدن داخل یک دستمال روغن گیر قرار دهید و به دلخواه با شکلات یا نوتلا سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پیراشکی فوری و سریع بدون فر

  1. از آرد سفید یا همان آرد شیرینی پزی استفاده کنید
  2. برای اطمینان از داغ بودن روغن کمی از خمیر را داخل روغن انداخته اگر سریع بالا آمد و پف کرد یعنی روغن آماده می باشد.
  3. پیراشکی فوری داخلش کاملا نرم و پوسته تردی دارد.
  4. می توانید بجای بیکینگ پودر از ۲ ق چای خوری جوش شیرین استفاده کنید.
  5. کره نباید جایگزین شود و اصلا روغن برای این پیراشکی مناسب نیست.
  6. به دلیل داشتن تخم مرغ ماندگاری زیادی ندارد و باید همان روز سرو شود.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه