طرز تهیه کولاش پیراشکی برای صبحانه با سوسیس و سیب زمینی

طرز تهیه کولاش

 

نام یک پیراشکی می باشد که برای صبحانه تهیه می شود و طرز تهیه آسانی دارد و برعکس دستورهای دیگر پیراشکی به زمان زیادی برای ور آمدن خمیر ندارد و شما می توانید به راحتی یک صبحانه خوشمزه و سریع حاضر کنید. به دلخواه می توانید مواد داخل کولاش را تغییر دهید. خوردن صبحانه تاثیرات مثبتی در سالم ماندن بدن دارد مخصوصا کسانی که دنبال تناسب اندام می باشند از سال های دور همه پزشکان خوردن صبحانه را یکی از مهم ترین وعده های غذایی نام بردند فقط کافی است برای درست کردن صبحانه کمی وقت بگذارید تا اثرات ثابت خوردن صبحانه را در بدن خود مشاهده کنید. کولاش یکی از وعده هایی می باشد که شما می توانید از شب قبل تهیه کنید و فقط در هنگام صبحانه آن را گرم کنید. امروز در پارسی دی کولاش با سوسیس و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر گرم۱ پیمانه
آرد۳ پیمانه
کره۳ ق غذا خوری
شکر سفید۱/۴ پیمانه
خمیر مایه فوری۳ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
سوسیس۱۰ عدد
سیب زمینی رنده شده۲ پیمانه
پنیر پیتزا یا چداربه مقدار لازم

طرز تهیه کولاش با سوسیس و سیب زمینی

مرحله اول : مخلوط کردن مواد

ابتدا تخم مرغ و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و با چنگال یا همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود سپس به آن شیر گرم و کره و نمک و شکر و خمیر مایه فوری را بریزید و خوب مخلوط کنید. (حتما دمای شیر باید ۴۰ الی ۵۰ درجه باشد که خمیر مایه عمل بیاد در این رسپی از خمیرمایه فوری استفاده شده که نیاز به عمل آمدن ندارد و مستقیم می توانید با مواد مخلوط کنید).

مرحله دوم : تهیه خمیر کولاش

مواد را شروع به ورز دادن کنید حداقل ۱۰ دقیقه برای این مرحله وقت بگذارید خمیر را خوب باز و بسته کنید تا خمیر نرمی بدست بیاد و اگر نیاز بود با توجه به نوع های مختلف آرد کمی آرد بزنید ولی بیش از حد آرد نریزید که خمیر بتواند به راحتی پف کند.

مرحله سوم : استراحت خمیر کولاش

فر را روشن کنید تا گرم شود و سینی فر را چرب کنید. از خمیر بدست آمده ۳۰ چونه متوسط بگیرید و روی سینی آردپاشی شده قرار دهید و روی خمیر را پوشانده و بمدت ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا خمیر پف کند و حجم بگیرد حتما چونه ها را با فاصله از هم قرار دهید تا در هنگام پف کردن به هم نچسبد.

مرحله چهارم : تهیه کولاش

بعد از گذشت ۲۵ دقیقه هر چونه را در دست بگیرد و یک عدد سوسیس یا نصف آن را به همراه سیب زمینی رنده شده و مقداری پنیر ریخته و خوب کولاش را جمع کنید و به شکل دلخواه بپیچید.

مرحله پنجم : پخت کولاش

کولاش آماده شده را روی سینی فر چرب شده قرار دهید و به دلخواه می توانید رومال کنید و کنجد بپاشید سپس داخل فر قرار دهید و بمدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه صبر کنید تا کولاش پخته شوند سپس از روی سینی بردارید و به همراه صبحانه خود میل کنید.

فوت و فن های دستور پخت کولاش

  1. سعی کنید با ورز دادن چسبندگی خمیر را بگیرد.
  2. اگر خمیر مایه فوری در دسترس نداشتید می توانید ابتدا با نصف لیوان شیر دستور و کمی شکر و خمیر مایه آن را عمل بیاورید سپس استفاده کنید.
  3. اگر مشاهده کردید خمیر در بین استراحت پف نکرد کمی بیشتر زمان دهید.
  4. مواد داخل کولاش کاملا سلیقه ای بوده و می توانید پنیر را حذف کنید و به صورت رژیمی تر تهیه کنید.
  5. بعد از اتمام زمان پخت کولاش را چک کنید اگر نیاز بود بیشتر زمان دهید و یا می توانید به دلخواه روی فر را روشن کنید تا سطح نان طلایی شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه