طرز تهیه پیراشکی موزی فوق العاده ساده بدون استراحت و خمیر مایه در 10 دقیقه

دستور پخت پیراشکی موزی

طرز تهیه پیراشکی موزی

 

پیراشکی موزی یکی از انواع پیراشکی ها می باشد که فوق العاده ساده و خوشمزه می باشد و شما می توانید به سادگی در کمتر از ۳۰ دقیقه این پیراشکی را در خانه تهیه کنید. اگر طرفدار موز در شیرینی و کیک ها هستید این پیراشکی فوری با طعم موز را حتما تست کنید. این خمیر به دلیل نداشتن خمیر مایه فوق العاده سریع می باشد و شما نیازی حتی به ابزار خاصی ندارید و فقط لازم است مواد پیراشکی موزی را در یک قیف ساده و یا زیپ کیپ بریزید و نوک قیف را سوراخ کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید و با سس شکلاتی سرخ کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی موزی بدون خمیر مایه را به شما آموزش دهیم پس همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی موزی

  • موز ۱ عدد
  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه پیراشکی موزی فوری و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و در ادامه مواد را با کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. داخل یک شیرجوش مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی یا دستی بزنید تا مخلوط و تخم مرغ از لختگی خارج شود و در ادامه موز را داخل یک کاسه بریزید و با پشت چنگال خوب له کنید تا پوره شود. می توانید از پوره کن یا گوشتکوب برقی له کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد پیراشکی موزی

در ادامه موز له شده را به مواد تخم مرغی اضافه کنید. در ادامه مخلوط آرد تهیه شده را به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند و مواد را داخل یک قیف یک بار مصرف بریزید و یا می توانید از زیپ کیپ بجای قیف استفاده کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن پیراشکی موزی

نوک قیف را قیچی کنید و داخل روغن داغ قیچی کنید و صبر کنید تا خوب سرخ و طلایی شود. سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و داخل دیس قرار دهید و به دلخواه سس شکلاتی روی آن بریزید و با پودر پسته یا نارگیل تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیراشکی موزی بدون خمیر مایه و استراحت

  1. این پیراشکی خیلی روغن کمی جذب می کند و طعم فوق العاده ای دارد و بهتر است روغن سرخ کردنی استفاده کنید.
  2. مواد را بیش از اندازه هم نزنید تا خاصیت بیکینگ پودر از بین نرود.
  3. بهتر است از آرد سفید و شیرینی پزی برای تهیه این پیراشکی استفاده کنید.
  4. اگر مواد خیلی شل کمی به آن آرد بزنید و اگر خیلی سفت بود می توانید ماست اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه