طرز تهیه پیراشکی سبزیجات سریع و فوری بدون خمیر مایه و فر

دستور پخت پیراشکی سبزیجات

پیراشکی سبزیجات

 

پیراشکی سبزیجات یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید در خانه و بسیار راحت و سریع درست کنید. پیراشکی سبزیجات یکی از غذاهای سرخ کردنی و برشته می باشد که قطعا همه به ویژه کودکان عاشق طعم و مزه لذیذ آن می شوند و همراه با سس دلخواه خود میل کنند. پیراشکی سبزیجات را می توان برای وعده های سبک غذایی و شام و حتی در مهمانی و دورهمی های خود در کنار غذاهای دیگر تهیه کرد و حتی می توانید در سایز و شکل های متفاوت و به به عنوان فینگر فود آماده کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه پیراشکی سبزیجات را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی سبزیجات

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ولرم ۱ پیمانه
  • پیازچه ۲ عدد
  • آرد ۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • وانیل نوک ق مربا خوری
  • نمک ۱ ق مربا خوری
  • گشنیز و جعفری خرد شده ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه پیراشکی سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پیازچه را بشورید و روی تخته برش به صورت ریز خرد کنید. گشنیز و جعفری را بشورید و اجازه دهید خشک شود. سپس روی تخته برش ریز خرد کنید و کنار بگذارید. در کاسه ای آرد و بیکینگ پودر را بریزید و هم بزنید و آن را ۲ بار الک کنید تا یکدست شوند و آن را کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر

در کاسه ای مناسب تخم مرغ را شکسته و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و باهم ترکیب شوند و کف کند. سپس وانیل و شیر ولرم را بریزید و هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند. سپس نوبت اضافه کردن جعفری و گشنیز های خرد شده می باشد. آن ها را اضافه کنید و هم بزنید. سپس آرد و بیکینگ پودر از قبل الک شده را به مواد به صورت ۳ مرحله ای اضافه کنید و با لیسک هم بزنید فقط در حد مخلوط شدن مواد باشد. دقت کنید در یک جهت هم بزنید تا خمیر نرم و لطیفی تهیه شود و خمیر به دست نچسبد.

مرحله سوم: فرم دادن به خمیر

روی سطح تمیز مقداری آرد بریزید و خمیر را به دو دسته تقسیم کنید و آن ها را با وردنه پهن و نازک کنید. بعد از پهن کردن مواد آن ها را قالب بزنید. می توانید از هر قالب دلخواه استفاده کنید. می توانید با کمک لیوان از قسمت سر لیوان یک نیم دایره روی خمیر بزنید و همه خمیر را قالب بزنید و فرم دهید.

مرحله چهارم: پخت و سرو پیراشکی سبزیجات

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و اجازه دهید تا روی شعله گاز با حرارت ملایم گرم شود. مقدار روغن کم نباشد. سپس خمیر های قالب زده را داخل روغن گرم شده قرار دهید و اجازه دهید تا یک طرف آن سرخ شود. سپس آن ها را با کفگیر برگردانید تا قسمت دیگر پیراشکی سرخ شود. برای سرخ کردن هر طرف ۵ دقیقه زمان کافی می باشد. بعد این زمان شعله را خاموش کنید و پیراشکی ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس آن ها را در ظرف مخصوص سرو قرار دهید. و با سس تزئین کنید. نوش جان.

نکات مهم برای تهیه پیراشکی سبزیجات

  1. می توانید از سبزیجات دلخواه برای پیراشکی سبزیجات استفاده کنید.
  2. می توانید مقدار سبزیجات را به دلخواه کم و زیاد کنید.
  3. می توانید پیراشکی سبزیجات را در فر آماده کنید.
  4. به دلخواه می توانید با این خمیر مواد میانی را تغییر دهید و از گوشت یا سبزیجات دیگر استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه